Știrile pe care trebuie să le afli – acum!

0
610

Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Ilustrație: Maritsa Patrinos.

Mușchii ajută inima

Într-un nou studiu de la UCLA, bărbații cu mai multă masă musculară în zona brațelor și picioarelor și cu puțină grăsime abdominală erau cu 68 de procente mai puțin supuși riscului de a muri din cauza bolilor cardiovasculare în următorii șapte ani. Mușchii susțin o acțiune mai bună a insulinei, ceea ce poate întârzia apariția tulburărilor cardiace.

Sindromul „Nu-și-copilul-meu“

Cel mai probabil nu ești realist cu privire la greutatea propriului copil, sugerează cercetătorii de la -Yale. Doar 10 procente dintre părinți recunosc că au copii obezi, deși 47 de procente dintre părinții obezi știu că propria greutate este o problemă. Părinții nu vor să-și stigmatizeze copiii punându-le „eticheta“ de obezi.

Cum se joacă stresul cu mintea ta

Persoanele -care au luat punctaj maxim la un test de ostilitate la vârsta de 25 de ani au avut rezultate mai slabe la testele cognitive de la vârsta de 50 de ani decât cele cu punctajul mic la ostilitate, arată un studiu din publicația Neurology. O teorie: oamenii ostili sunt mai vulnerabili la stres, iar asta poate deteriora vasele de sânge și favoriza îmbătrânirea creierului.

Prepară un sos mai sănătos pentru paste

Într-un studiu spaniol, persoanele care au consumat sos de roșii cu ulei de măsline au avut o scădere semnificativă a moleculelor inflamatorii din concentrațiile sangvine decât cele care nu au adăugat ulei. Grăsimile ușurează absorbția antioxidanților din roșii, precum licopenul și betacarotenul.

Comprimă în timp ce ridici

Echipamentul de compresie poate ușura un antrenament mai lung și poate contribui la rezistență. Când bărbații dintr-un studiu chinez au purtat jambiere de compresie pe partea superioară a picioarelor în timp ce făceau extensii de genunchi, mușchii lor nu au fost la fel de solicitați. Echipamentul poate reduce activarea masei musculare. Vei produce niveluri similare de energie, cu un efort mai mic.

Dormi mai bine

Pentru a arăta și a dormi mai bine, fii atent la ce mănânci. Persoanele supraponderale care urmau o dietă și au consumat 0,6 grame de proteine per 500 de grame din greutatea corporală și-au îmbunătățit calitatea somnului în 16 săptămâni. O dietă bogată în proteine poate influența abilitatea creierului de a procesa triptofan și serotonină, substanțe care induc somnul.

Ridici mult? Odihnește-te ! 

Bărbații care au făcut pauze de 90 de secunde au făcut de cinci ori mai multe prese la bancă și cu 13 genuflexiuni mai multe per set decât cei care s-au odihnit 30 de secunde. Explicația? Mușchii au nevoie de mai mult timp pentru a produce creatină fosfat, cea care reface rezerva de energie din organism.

O altă scuză ca să mănânci ciocolată

Într-un studiu european, persoanele care au consumat zilnic 100 de grame de ciocolată neagră au avut -niveluri mai scăzute ale enzimei ale cărei valori crescute indică în general o afecţiune -hepatică. Oamenii de știință consideră că proprietățile -antiinflamatorii ale ciocolatei negre pot proteja celulele ficatului.

Mimezi orgasmul?

Crezi că ești singurul? În niciun caz. Potrivit unui studiu, bărbații care au recunoscut au făcut-o în mai mult de un sfert dintre actele sexuale. Mai mult, îți poate ajuta relația – plăcerea afișată, fie ea adevărată sau nu, îi dă de înţeles că îţi place foarte mult ceea ce îți face.

Te lasă fără respirație

Cercetătorii din Coreea au descoperit că persoanele care folosesc telefonul mai mult de patru ore pe zi au niveluri mai scăzute de „flux respirator maxim de vârf“ (un sistem de testare a funcției pulmonare) cu 31 de procente. Explicația? Tinzi să îți aduci umerii în față și să apleci capul atunci când folosești telefonul. Rezultatul: respiri mai puțin profund.

Avantajul dietei fără gluten

Dacă ai probleme digestive, eliminarea din alimentație a produselor cu gluten, timp de o -lună, te -ajută să ții sub control bacteria ce declanșează boala inflamatorie intestinală – mai ales Veillonellaceae, prezentă la persoanele cu sindromul intestinului iritabil. Când renunți la gluten, bacteriile implicate în metabolismul amidonului și carbohidraților pot fi înlocuite de unele mai bune pentru intestinul tău.

Ajută un fermier, ajută-te pe tine

Persoanele care cumpără cel puțin o dată pe săptămână de la piață sau de la producător au cu trei centimetri mai puțin în jurul taliei decât cele care o fac mai rar, arată un studiu canadian. Și membrii comunităților care sprijină agricultura locală au o talie mai mică. De ce? Consumă mai multe legume.

Articol preluat din ediția de septembrie 2016.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here