Mărește-ți veniturile

0
461

De Steve Brazell.  Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Foto: Reinhard Hunger.

L-am ajutat odată pe un client cu brandingul noii sale bănci de investiţii. Era un arogant stângaci căruia îi plăcea să spună: „Nu mă deranjează să fiu cel mai mare pungaș din încăpere“. Unii se pot întreba cum de a ajuns să aibă succes, dar în ciuda lipsei de bune maniere, tipul era respectat – chiar dacă nu era plăcut. Cel mai important, Cel Mai Mare Pungaș știa cum să se promoveze. De-a lungul celor 20 de ani de când construiesc branduri personale și pentru corporaţii, am realizat că numeroși oameni de succes împart această abilitate. Și ghici ce? Le poţi fura strategiile. Citește în continuare și îţi voi arăta exact cum.

Fă-ţi prietenii potriviţi

Poate la birou ai un grup restrâns de amici. Sunt tipii care aruncă avioane de hârtie de la birouri alăturate și te scot la un pahar după muncă. Este bine că faci parte dintr-un asemenea grup. Ei transformă munca în ceva mult mai distractiv. Dar aceștia nu sunt tipii care o să-ţi adauge un zero în plus la salariu.

Oamenii care se învârt în poziţiile corporatiste superioare sunt cei ale căror nume sunt menţionate în marile întâlniri. Dacă managerii responsabili cu promovările nu te cunosc, atunci ești invizibil. Și asta te face dispensabil – sau, cel puţin, destinat să zaci în robie, alături de ceilalţi colegi de birou.

Să-l luăm drept exemplu pe prietenul meu David „Tuba“ Brit. Tuba a absolvit Academia Navală în urmă cu 20 de ani, în același timp cu un bărbat pe care o să-l numim Archie. Tuba nu a muncit mai mult decât Archie și nici nu a luat note mai mari. Dar a avut un mare avantaj: el a înţeles importanţa de a se împrieteni cu oamenii-cheie. „Am învăţat de timpuriu că, dacă vreau să am succes în Marină, trebuie să performez în faţa oamenilor care m-ar putea recomanda pentru cele mai bune misiuni“, spune Tuba. Această gândire i-a adus o promovare. Apoi încă una și încă una. În prezent, el este căpitan, în timp ce Archie este mai jos cu două salarii, e sublocotenent.

Dă mâna cu câștigătorii Șanse sunt să ai nevoie doar de două-trei persoane pentru a-ţi câștiga următoarea promovare. Printre ele poate fi șeful tău, șeful șefului tău, șeful de­par­­­­­tamentului de resurse uma­­ne, ori, într-o companie mai mică, CEO-ul. Aceștia sunt făuritorii tăi de carieră. Identifică-i, prezintă-te și spune-le că ești dispus să ajuţi cu orice poţi. Dacă apare o oportunitate să te oferi într-un proiect, fă-o. Ai o idee de pe urma căreia ar putea beneficia întreaga companie Scrie-le­­­­­ un e-mail despre ea.

Dar nu vrei să devii o pacoste, nu-i așa? Prin urmare, pentru a avea un impact cât mai mare campania ta de promovare, apelează la cei cu putere de influenţă. Aceștia sunt asistenţii, confidenţii și amicii de pahar cu care făuritorii de carieră se consultă periodic. Prezintă-te la două ori trei dintre aceste persoane și fă orice îţi stă în putinţă pentru a rămâne în câmpul lor vizual. Acum, când făuritorii de carieră vor începe să pună întrebări în jur, vei părea ca unul dintre cei mai remarcabili angajaţi din companie. Iar făuritorilor de carieră le plac persoanele remarcabile.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here