Cum să devii expert în cățărările pe munte

0
237
munte

De Irina Mereacre. Foto: Manole Sava.

Când avea 19 ani a încercat (mai mult din curiozitate) să escaladeze o creastă stâncoasă, greu de urcat. Atunci s-a produs un declic. Descoperise un nou hobby – escalada –, pe care îl practică și acum, două decenii mai târziu. Pe lista vârfurilor parcurse de Justin se numără Mont Blanc (4.810 metri), Island Peak (6.198 metri) și Shishapagma (8.027 metri), iar performanțele lui au fost posibile datorită muncii asidue și a pasiunii pentru acest sport. „În expediții contează acumularea permanentă de experiență și antrenamentul constant. De fiecare dată, la întoarcere, când sunt întrebat cum a fost, pot răspunde simplu: greu“, spune Justin Ionescu.

Îmi pregătesc corpul

„Cel mai eficient exercițiu pentru forță este antrenamentul cu greutate suplimentară, vestă cu greutate sau cu greutăți atașate la mâini și picioare. La acesta adaug alergări în pantă și înot. Foarte importante în pregătire sunt și parcurgerea traseelor la stâncă, dar și alergarea în pantă sau pe trepte.“

Sunt atent la alimentație

„Atunci când mergi pe munte cel mai bine este să ai, pe cât posibil, o dietă similară cu cea de zi cu zi – orice schimbare necesită un efort din partea organismului, care încearcă să se adapteze. În general, evit să mănânc cartofi prăjiți și, de fapt, orice este preparat astfel.“

Îmi reîncarc bateriile

„În escaladă, de obicei, pericolul apare din cauza erorilor umane. Tocmai de aceea odihna este importantă. Somnul mă ajută să-mi mențin sănătatea fizică și mentală, așa că
dorm șase-șapte ore pe noapte – îmi sunt suficiente. Iar când vine vorba de relaxare, cel mai bine mă simt alături de familie.“

Țin cont de sfaturile celorlalți

„Îmi place o vorbă a lui Reinhold Messner, unul dintre cei mai mari alpiniști în viață. El spune: «nu vârful, nici ruta, ci drumul de întoarcere este ținta» și are perfectă dreptate. În definitiv, când urci pe munte cel mai important este să te întorci acasă, la cei dragi.“

Soluții salvatoare în 2 secunde

Urmează-i exemplul

Majoritatea femeilor urinează după sex, iar tu ar trebui să faci la fel (odată ce ai terminat postludiul). O vizită la baie după actul sexual ajută la eliminarea bacteriilor și reduce riscul de infecții urinare – cea mai frecventă afecțiune printre cei care ajung la camera de urgență după ce au făcut sex, conform unui studiu suedez. – Judd Moul, medic specialist, director la Duke University Prostate Center.

Închide portofelul

În urma unui studiu efectuat de site-ul Ebates, s-a observat că 40% dintre bărbați fac cumpărături ca să scape de stările proaste. Shoppingul îți oferă recompense de moment, deoarece te bucuri de noile achiziții. Dar la fel de bine te poți simți – fără costuri suplimentare – și dacă îți descarci un nou e-book din librăria ta. – Thomas Joiner, profesor de psihologie la Florida State University, autor al cărții Lonely at the Top.

 Lasă-te de ronțăit

Scapă de farmecele berii și vei pierde kilograme. În cadrul unui studiu al American Journal of Clinical Nutrition, bărbații au înghițit mai multe calorii în zilele în care au consumat alcool decât în celelalte. Alcoolul reduce rezis­­­­­­­­­tența la alimentele nesănătoase. Înainte să ieși la băut, mănâncă bine, ca să elimini din efectele beției. – David Katz, medic specialist și director al Centrului de cercetare și prevenție de la Yale University.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here