Cum să reziști mai mult în pat: sfaturi de la un sexpert

0
3724
sex

Ai încercat să recapitulezi rezultatele tuturor meciurilor din Liga Campionilor. Ai rejucat mental cu încetinitorul ultima partidă de biliard. Ai structurat și clasificat pașii pentru crearea sandwich-ului perfect. Dar cu cât încerci să reziști mai mult în pat, cu atât termini mai repede – și nu ești singurul.

„Ejacularea prematură este o problemă care afectează aproape fiecare bărbat la un moment dat în viață”, spune Dr. Thomas J. Walsh, urolog la Universitatea din Washington.

Dr. Walsh spune că există în principiu două metode pe care le poți aplica pentru a rezista mai mult în pat: tratamentele fizice și tratamentele psihologice.

În timp ce remediile fizice țintesc senzațiile pe care le resimți în timpul sexului, soluțiile psihologice îți tratează îngrijorările, stresul sau alți factori mentali care pot explica de ce te lansezi atât de rapid pe orbită, explică Dr. Walsh.

Dar nu uita că durata nu e partea cea mai importantă a formulei pentru o partidă grozavă de sex.

  1. Biofeedback

General vorbind, este vorba de faptul că îți poți regla neurofiziologia – sau felul în care corpul tău răspunde la senzațiile fizice, explică Dr. Walsh.

Deși există multe tipuri diferite de biofeedback, Dr. Walsh spune că unul din cele mai comune pentru a rezista mai mult în pat este acela de a te aduce în pragul orgasmului și apoi de a opri orice activitate sexuală sau masturbatorie până când excitarea ta revine la un nivel controlabil.

Asigură-te însă că folosești din belșug loțiune sau lubrifiant când practici oprirea bruscă din acțiune ca să nu te iriți, recomandă Dr. Walsh.

  1. Strângerea

Dacă simți că urmează să ejaculezi, oprește-te și strânge bine penisul chiar sub gland. Apasă ferm cu degetul mare și cu arătătorul și concentrează presiunea pe uretră – tubul care străbate penisul de-a lungul părții sale inferioare, recomandă Dr. Ian Kerner, sexolog și autorul cărții She Comes First.

Tehnica strângerii te poate ajuta să reziști mai mult în pat deoarece retrage fluxul sanguin din penis, scăzând momentan tensiunea sexuală, ceea ce reprimă răspunsul ejaculator, spune Kerner.

„Acesta este un alt tip de biofeedback, similar cu oprirea bruscă din acțiune”, adaugă Dr. Walsh.

  1. Doamnele primele

Atunci când o ajuți pe ea să termine prima – cu gura, cu degetul sau cu o jucărie – când știi că ea a avut deja orgasm te poți simți eliberat de o parte din presiunea de a rezista mai mult în pat, spune Kerner.

  1. Desensibilizare

La fel ca substanțele pe care dentiștii ți le aplică pe gingii înainte să înfigă acul, există spray-uri cu aplicare locală denumite „anestezice locale” pe care le poți aplica pe penis pentru diminuarea senzațiilor și menținerea controlului, spune Dr. Walsh.

„Dacă le utilizezi corespunzător, poți ajusta nivelul de desensibilizare produs de aceste spray-uri, fără ca efectul să se transfere la parteneră”, adaugă el.

  1. Controlul prin prezervativ

Majoritatea producătorilor de prezervative produc și modele extra-groase, care acționează ca un dispozitiv local de desensibilizare pentru organul tău, spune Morse, iar acestea te pot ajuta să reziști mai mult în pat.

Identifică jargonul specific „plăcere extinsă” (de la Trojan) sau „performax”, care nu sunt decât cuvinte pompoase pentru acest tip de prezervativ mai gros.

  1. Pastilele

Mulți bărbați iau o pastilă pentru a-și provoca erecția. În Europa există și medicamente legale care te pot ajuta să reziști mai mult în pat, spune Dr. Walsh.

Problema: Food and Drug Administration (FDA) nu a aprobat aceste medicamente pentru tratamentul ejaculării precoce în SUA.

De ce? „Chiar dacă studiile indică faptul că aceste medicamente s-au dovedit utile în cazul bărbaților cu ejaculare precoce, FDA stabilește un standard foarte ridicat pentru medicamentele utilizate în tratamentul afecțiunilor care nu amenință viața”, explică Dr. Walsh.

Deși poți lua aceste medicamente pentru utilizări „care nu sunt trecute în prospect”, de exemplu pentru tratamentul ejaculării precoce, majoritatea acestor medicamente sunt antidepresive care ar putea provoca schimbări de dispoziție sau alte efecte secundare – adică nu trebuie utilizate decât dacă problemele tale de performanță îți afectează serios viața, spune Dr. Walsh. De asemenea, recomandă discutarea opțiunilor cu medicul tău.

  1. Întreabă un expert

Dacă ai senzația că ai încercat tot ce puteai pentru a-ți îmbunătăți performanțele în pat și ai dat greș, poate că e momentul să discuți problema ta cu un specialist în disfuncții sexuale, spune Dr. Walsh.

„O mulțime de tratamente din cele pe care le-am discutat deja – oprirea în mijlocul acțiunii și biofeedback-ul – sunt tehnici destul de dificile pe care un specialist te poate ajuta să le utilizezi eficient”. El recomandă să ceri medicului tău de familie o trimitere la urolog, care te poate trata chiar el sau te poate trimite la specialistul potrivit pentru problema ta.

„Medicul te va ajuta să abordezi problema practic și pragmatic”, spune Dr. Walsh, adăugând „Nu e vorba de conectarea cu sinele. Este despre cum să înveți mecanismele fizice sau mentale care te pot ajuta să Eviți Ejacularea Prematură”.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here