Grăsime saturată: da sau nu?!

0
471

De K. Aleisha Fetters. Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Fotoilustrație de Kevin Van Aelst

Cunoaște mai bine baconul și untul 

Grăsimea conferă textura delicioasă și aroma cărnii de vită, ouălor și brân-zei. Asemenea tuturor grăsimilor, cele -saturate conţin nouă calorii per gram. Spre deosebire de cele nesaturate, aceste grăsimi conţin și lanţuri de -atomi de carbon unite între ele („saturate“), care le ajută să-și păstreze structura la temperatura camerei. De aceea, untul ră-mâ-ne solid, în timp ce uleiul de măsline, care este plin de grăsimi mononesaturate, are o consistenţă lichidă.

Identifică adevărata problemă

Grăsimea saturată are o lungă istorie de asocieri cu bolile de inimă. „Majoritatea informaţiei care este folosită să condamne grăsimea saturată este, de fapt, asociată cu caloriile în exces provenite din dietele bogate în carbohidraţi“, spune dr. Donald Layman, profesor emerit la secţia de nutriţie umană de la Universitatea din Illinois. „În general, înlocuirea carbohidraţilor din dietă cu grăsimile saturate reduce valoarea tensiunii arteriale și a colesterolului.“

Repetă: „Untura este salvatorul meu…“

Caută carne de vită certificată organic, provenită de la animale hrănite cu iarbă, carne de păsări de curte și ouă de la găini crescute în aer liber. Carnea de vită hrănită cu iarbă conţine niveluri crescute de acizi grași Omega-3, sănătoși pentru inima ta, potrivit unui studiu de la Universitatea Texas A&M. Iar ouăle găinilor crescute în aer liber sunt mai bogate în Omega-3, faţă de ouăle celor ţinute în baterii, potrivit nutriţioniștilor de la Universitatea Pennsylvania.



1
2
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here