Trezește-te mai sănătos!

0
377

De Julie Stewart. Adaptare de dr. Silviu Zărnescu. Ilustrație: Maclennan.

1/ Mintea

Renunță la grijile profesionale

Nu mai folosi încontinuu smartphone-ul. Conform unui studiu al Universității Northern Illinois, persoanele care au încetat să-și citească e-mailurile și să își verifice telefonul după o anumită oră a serii au dormit mai bine decât cele care nu și-au făcut o astfel de regulă. Cercetătorii susțin că stabilirea unui termen-limită te ajută să te detașezi mental de muncă.

2/ Ochii

Evită pierderea vederii

Încearcă o nouă poziție atunci când stai în pat: un studiu australian a concluzionat că dormitul pe burtă mărește presiunea fluidelor globului ocular, ceea ce crește riscul de glaucom și afectează vederea de aproape. Întinde-te pe spate! Dacă suferi de sindromul de apnee în somn, cercetătorii turci îți recomandă să dormi pe partea dreaptă.

 3/ Dinții

Sari peste ciclul de clătire

Saliva are efecte antibacteriene și îți scaldă dinții în minerale cu efect reparator. „Dar, în timpul somnului, produci mai puțină salivă“, afirmă stomatologul
Marilynn Rothen, cercetător la Universitatea din Washington. Înainte de culcare, spală-te cu pastă de dinți cu fluor. Apoi scuipă, dar nu te clăti. Vei păstra un strat protector de fluor.

4/ Pielea

Întinde ridurile

Pentru a-ți salva fața, aplică la culcare un ser pe bază de tretinoin și vitaminele C + E, eliberat în urma unei recomandări medicale. Medicul dermatolog Ted Lain din Austin, Texas, îți recomandă să apelezi la acest ritual o dată la două zile. De ce seara? Pentru că razele solare pot inactiva ingredientele din acest tip de produse.

5/ Inima

Înghite ca să trăiești

Cercetătorii olandezi spun că 100 de miligrame de aspirină luate seara pot reduce riscul apariției cheagurilor de sânge a doua zi dimineață. „Bărbații au un risc mai mare de infarct miocardic în prima parte a zilei, astfel că vei putea lupta împotriva pericolului“, spune cardiologul John Elefteriades, consultant Men’s Health.

Sleep2



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here