Te îngrașă siropul de porumb bogat în fructoză?

0
559
siropul de porumb

Iată o discuție directă despre lucrurile dulci!

În America, mai mult de trei sferturi din populație este supraponderală sau obeză. Rata a crescut cu fiecare decadă și, în căutarea cauzei, se arată cu degetul în toate direcțiile.

Dăm vina pe carbohidrați? Grăsimea alimentară? Lipsa de activitate fizică? Sau este vorba de infractorul nutrițional despre care auzim că face ravagii cu silueta noastră: siropul de porumb bogat în fructoză, cu nume de cod SPBF?

Înainte de a-l demoniza pe SPBF, să vedem care-i treaba cu el.

SPBF este similar din punct de vedere chimic cu zahărul alimentar și se găsește într-o grămadă de alimente.

Deși este controversată legătura dintre ascensiunea meteorică a SPBF și obezitatea epidemică, cei mai mulți experți cred că nu sunt corelate.

„Consumul total de zahăr s-a modificat prea puțin în ultimele patru decenii, dar nu ne dăm seama că disponibilitatea SPBF a crescut și a înlocuit zaharoza (zahărul alimentar) în consum și în producția alimentară”, spune consultantul Men’s Health pe nutriție, Alan Aragon, M.S. „Așa că, atunci când schimbi un compus cu altul care are efecte similare în aproximativ aceeași cantitate, nu câștigi nimic.”

E adevărat că, per total, americanii consumă mult prea mult zahăr. Asociația Inimii din America spune că cei mai mulți dintre noi nu ar trebui să consumăm mai mult de 150 de calorii pe zi de zahăr adăugat (asta înseamnă cam 9 lingurițe).

Pentru a pune în perspectivă, o cutie de suc de 330ml poate avea peste 10 lingurițe de zahăr. Adică mai mult decât doza zilnică recomandată.

(Ține minte că discuția despre zahăr se referă strict la cel adăugat în dietă, nu la cel natural din fructe, legume sau lapte, de exemplu.)

Oricum, nu e vorba numai despre zahăr sau, mai exact, despre SPBF.

Per ansamblu, nu este corect să dăm vina pe un singur factor, adică pe un anumit aliment, pentru obezitate. Este vorba de o combinație între creșterea consumului alimentar și scăderea activității fizice care arde calorii, spune Aragon.

Din păcate, dacă ne referim la mesaje care persistă, acesta nu e unul chiar sexy sau incitant. Dar e adevărat.

Întrebarea reală e: ce schimbări inteligente poți să faci în dietă pentru a reduce adaosul de zahăr de orice fel?

Iată câteva sugestii:

  • Alege iaurt grecesc simplu și fructe proaspete pentru a face un parfait.
  • Înlocuiește gemul cu piure de fructe proaspete în următorul tău sandwich cu unt de arahide și gem (strugurii roșii și căpșunile merg perfect).
  • Încearcă apele minerale aromate, dar neîndulcite, în loc de băuturi carbogazoase.
  • În majoritatea rețetelor, poți reduce la jumătate cantitatea de zahăr, fără a afecta gustul.
  • Alege fructe proaspete la desert în locul dulciurilor. Fructele de pădure cu un pic de ciocolată neagră topită sunt un desert simplu, elegant și bogat în antioxidanți.


LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here