Știrile pe care trebuie să le afli – acum!

0
538

Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Ilustrație: Catherine A. Moore.

Ce știu bărbații puternici

Dacă adaugi 40% mai multă greutate la etapa de jos a unei ridicări, vei deveni mai puternic. Într-un studiu din Frontiers in Physiology, culturiștii care au făcut asta timp de zece săptămâni și-au îmbunătățit forța cu până la nouă procente. Vei avea nevoie de un supraveghetor. -Încearcă genuflexiuni frontale și -presa la bancă.

Cartofii prăjiți și melanomul

O substanță formată în urma prăjirii alimentelor a fost asociată cu cancerul de piele. Fiecare zece micrograme de acrilamidă consumată zilnic crește, în timp, cu 13 procente riscul de melanom. Acrilamida e un carcinogen pentru animale. E prima asociere cu cancerul la oameni.

Ce-ți aduce alergarea

După o -alergare de 50 de minute, participanții la un studiu au avut o cantitate persistentă de acid în esofag și o presiune abdominală -crescută. Schimbările seamănă cu boala de reflux gastroesofagian, dar nu au existat alte simptome. Alergarea intensă poate duce la refularea conținutului gastric până în gură.

Yoga+Meditație= Creier puternic

Meditația și yoga pot lupta împotriva declinului cognitiv, îmbunătăți dispoziția și reduce anxietatea, arată un studiu. Beneficiile au apărut la persoanele de peste 55 de ani care au făcut săptămânal o oră de yoga și au meditat 12 minute pe zi, timp de trei luni. O explicație:
o mai bună circulație sangvină către creier.

Cod roșu pentru diabet

Psoriazisul poate indica prezența diabetului, sugerează cercetătorii danezi. Ei au aflat că persoanele cu diabet de tip 2 sunt cu 53 de procente mai expuse riscului de a suferi de această boală a pielii. E posibil ca psoriazisul să-i facă pe oameni mai sedentari, crescându-le riscul de obezitate și diabet. Sau chiar diabetul poate cauza psoriazisul, speculează savanții.

Multivitaminele ajută inima

Bărbații care au luat multivitamine timp de cel puțin 20 de ani au un risc mai mic cu 44 de procente de -boli cardiovasculare (inclusiv infarct miocardic și accident vascular cerebral) decât cei care nu au făcut-o, arată publicația Journal of Nutrition. Fie beneficiile apar în timp, fie persoanele care iau vitamine fac în general alegeri mai sănătoase, explică oamenii de știință.

Donează sânge, fii mai sănătos

La o zi după ce li se prelevează sânge, donatorii au niveluri semnificativ mai mici de agenți oxidanți cu potențial periculos și niveluri mai mari de antioxidanți benefici. Oamenii de știință din SUA și Turcia spun că, în timpul donării, se pierd cantități -mici de fier și hemoglobină, substanțe care pot declanșa aceste schimbări.

Dietă pentru tătici

Vrei să fii părinte? Consumă produse organice. Într-un studiu din Journal of Nutrition, numărul spermatozoizilor bărbaților care au mâncat trei sau mai multe porții zilnice de fructe ori legume cu niveluri scăzute de pesticide era mai mare cu 169 de procente decât la ceilalți bărbați. Antioxidanții din produsele proaspete limitează deteriorarea spermei, dar pesticidele pot anula beneficiile.

Lumina din timpul nopții, un pericol

Lămpile stradale te pot îngrășa. Cu cât există mai multă lumină nocturnă, cu atât crește rata de obezitate, spun cercetătorii. Expunerea la lumina artificială pe timpul nopții poate suprima producția de melatonină, hormonul somnului. Rezultatele? Schimbarea stilului de alimentație și dereglarea metabolismului.

Sforăitul te face insensibil

Apneea de somn poate îngreuna recunoașterea emoțiilor din expresiile faciale. Cercetătorii germani au descoperit că oamenii afectați de apnee au dificultăți în a percepe tristețea și fericirea de pe chipul unei persoane, comparativ cu cei care au un somn bun. Afecțiunea poate produce modificări ale conexiunilor de la nivelul creierului.

Antrenează-ți apetitul

Antrenamentul pe intervale te ajută să eviți mâncatul pe fond nervos, sugerează studiul Universității Alabama. Activitatea mentală solicitantă îți consumă energia creierului, ceea ce îți poate induce senzația de foame. Totuși, exercițiile pot compensa acest efect. Într-un studiu, persoanele care au făcut intervale după un efort mental au mâncat mai puțin cu 25 de calorii decât de obicei, iar cei care nu s-au antrenat au consumat cu 100 de calorii mai mult.

O voce tânără

Dacă nu vrei să ai vocea unui bărbat în vârstă, cântă mai des. Cei care au cântat cel puțin o dată pe săptămână au avut o rezonanță a vocii mult mai stabilă pe măsură ce îmbătrâneau. În plus, cântatul te poate ajuta să controlezi presiunea aerului și mișcarea corzilor vocale, spun cercetătorii.

 



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here