Stiinta respiratiei eficiente

0
287

Gadgetul pentru respiratie
POWERbreathe este un dispozitiv care are la baza un principiu simplu: tragi aer in piept printr-un soi de tub care se tine in gura. Acesta are la capat o valva ajustabila care opune rezistenta atunci cand inspiri. Acest concept de antrenament se numeste Inspiratory Muscle Training (IMT), deci antrenament al musculaturii inspiratorii. Muschii toracelui implicati in procesul inspirator vor fi solicitati sa lucreze mai mult pentru a deschide valva din interiorul dispozitivului, care poate fi fixata la diverse niveluri de dificultate, in functie de cat de antrenat este utilizatorul.
Trebuie sa iti imaginezi aceasta valva ca pe o gantera sau ca pe greutatea unui aparat cu scripeti. Exersand constant, cu doar cate 30 de respiratii dimineata si 30 seara, vei constata in timp ca muschii tai respiratori devin din ce in ce mai puternici si poti creste treptat nivelul de rezistenta al dispozitivului. Poti sa gasesti mai multe modele de dispozitive POWERbreathe pe
respiracorect.ro.


Respiratie mai eficienta, performante mai bune
Acest gen de antrenament este util oricaruia dintre noi, nu doar sportivilor de performanta. Un antrenament zilnic, timp de cateva saptamani, te va ajuta sa iti maresti considerabil performantele fizice, actionand pe mai multe planuri:
• in timpul efortului fizic oboseala membrelor apare mai tarziu, datorita faptului ca muschii inspiratori vor mobiliza o cantitate mai redusa de sange de la nivelul acestora si, astfel, se produce o oxigenare periferica mai buna;
• utilizarea aparatului in timpul incalzirii creste rezistenta la efort pe durata antrenamentului sau competitiei;
refacerea dupa un sprint este cu 7% mai rapida, ceea ce reprezinta un avantaj pentru jocurile de echipa si, in general, pentru orice sport care presupune astfel de miscari;
• eliminarea acidului lactic din muschi este cu 16% mai rapida atunci cand folosesti aparatul dupa un antrenament;
• studiile au aratat ca timpii ciclistilor si ai canotorilor se imbunatatesc cu 4,6%.


RESPIRA CA UN EXPERT
Stiinta respiratiei corecte nu e o descoperire moderna. Gandeste-te la Pranayama Yoga si QiGong, care de mii de ani ii educa pe oameni sa respire asa cum trebuie, deoarece beneficiile sunt multiple. Iata cateva dintre acestea:
– Respiratia adanca nu numai ca asigura cantitatea necesara de oxigen organismului, dar elimina si produsii de metabolism (deseurile), de care organismul nu are nevoie.
– In momentul unei respiratii corecte, diafragma actioneaza ca o pompa pentru a masa organele interne, ajutand astfel la buna lor functionare, ceea ce favorizeaza procesele digestive.
– Respiratia profunda, diafragmatica, stimuleaza functionarea sistemului limfatic prin crearea unui efect de aspiratie a limfei in circulatia sanguina, determinand astfel purificarea acesteia.
– Respiratia superficiala duce la o supraincarcare a aparatului urinar, deoarece toxinele care se elimina in mod normal prin respiratie se reorienteaza catre acesta.
– Respiratia profunda, constienta, actioneaza asupra tesutului conjunctiv, prevenind formarea aderentelor si reducand riscul aparitiei fibrozei. In plus, relaxeaza muschii si elimina tensiunea si spasmele.
– Respiratia profunda hraneste muschii si tesutul osos prin imbunatatirea circulatiei sanguine. Ajuta, de asemenea, la imbunatatirea elasticitatii structurilor articulare.
– Prin oxigenarea mai eficienta a sangelui, bacteriile si virusii se dezvolta mai greu in organism, fiind eliminati mai rapid.

 


 



1
2
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here