Scos din circulatie

3 aprilie 2013

Nu te lasa imobilizat de durerile articulare. Citeste acest minighid si afla cum sa le previi

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Bursita
Este vorba de inflamatia bursei, adica a unor „buzunare“ pline cu lichid care se afla lânga tendoane. Simptomele alarmante sunt durerea si umflaturile, iar afectiunea poate fi cauzata fie de leziuni acute, fie de traumatisme repetate.
CUM SA PREVII. Aplica aceeasi regula ca in preventia tendinitei. Si uita de ideea de a-ti forta limitele. Daca simti disconfort in zona umarului, a genunchiului sau cotului, opreste-te din efort.


Boala artrozica

„Afectiunea se poate manifesta prin umflarea articulatiilor, dar de cele mai multe ori isi face debutul prin dureri sâcâitoare care se intensifica in timp“, spune dr. Jordan.
CUM SA PREVII. Incalzeste-te inainte sa faci efort – orice traumatism articular suferit la 20 de ani poate produce dureri osteoartritice pe la 40 de ani. Si nu te ingrasa. Atunci când ai kilograme in exces, articulatiile trebuie sa munceasca mai mult pentru a sustine excesul ponderal. In plus, celulele adipoase intretin inflamatia.


Guta

Acidul uric in cantitati prea mari se poate acumula in interiorul articulatiilor sub forma de cristale. Rezultatul? Durere si inflamatie articulara, cel mai des localizate la nivelul degetului mare de la picior.
CUM SA PREVII. Bea mai putin alcool si redu consumul de grasimi animale. Riscul de guta creste la persoanele cu dieta bogata in purine (gasite in carnea rosie si fructele de mare). Acestea sunt metabolizate de organism si transformate in acid uric.

De Julie Stewart • Adaptare de dr. Oana Zarnescu • Foto: Levi Brown
 

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Sănătate

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți