Scapa de durerea de cap fara pastille

2 august 2012

Ok. Poti sa iei o aspirina. Dar cum ar fi sa invingi mahmureala, de exemplu, fara medicamente?

Ilustratii de Chris Campe

 

STABILESTE TIPUL AFECTIUNII 

CEFALEEA DE TENSIUNE
Se manifesta printr-o durere surda, descrisa ca o strangere sau comprimare, deseori de jur imprejurul capului. Poate fi declanșata de stres, care iti scoate din functiune „procesorii“ creierului. Studiile arata ca tehnicile de relaxare iti pot reduce cu 50% sau chiar mai mult frec-venta puseelor dureroase.

MIGRENA
Durerea este puternica, pulsatila. De obicei cuprinde doar o jumatate a capului și uneori e acompaniata de greata. Apar modificari in ciclurile somnului, nu se mai respecta programul de masa, iar expunerea la lumina puternica sau zgomot devine dificila. (Durerea de cap din mahmureala este, de fapt, o forma moderata de migrena.)

 


SPUNE „STOP“ SUFERINTEI
Daca folosești prea multe analgezice care se elibereaza fara prescriptie medicala poti ajunge in situatia de a-ti inrautati starea, caci excesul de medicamente iti reduce pragul dureros. Limiteaza-ti automedicatia la cel mult doua pastile pe saptamana. In caz ca nu reușești sa scapi de durere, programeaza-te la un consult medical. Dar, inainte sa inghiți orice, incearca una din aceste tactici antidurere.

Strategia 1
Pune gheata
Cateva cuburi pot fi un bun remediu pe termen scurt pentru durere, caci combat inflamatia. Aplica gheata pe zona dureroasa, timp de 10-15 minute, in fiecare ora. E posibil ca terminatiile nervoase și mușchii aflati la exteriorul cutiei craniene sa fie iritati și inflamati de durere sau sa fie chiar ei cauza disconfortului.

Strategia 2
Apeleaza la o postura de yoga
Yoga reduce cu 71% durerea cronica și diminueaza spasmele mușchiului temporal. Pozitiile relaxante sunt cele mai indicate. Incearca postura copacului. (stai drept cu mainile lipite deasupra capului. Pune talpa dreapta pe piciorul stang, in dreptul genunchiului.)

Strategia 3
Aplica presiune
Un studiu taiwanez arata ca acupresura poate reduce durerea din cefaleea cronica. Specialiștii sustin ca unele persoane obtin rapid o ușurare daca folosesc indexul și degetul mare de la mana dreapta pentru a comprima ușor mușchiul dintre index și degetul mare de la stanga.

 


SCAPA DE VIITOARELE NEPLACERI
Construiește-ti strategia defensiva pe mai multe fronturi pentru a preveni urmatoarele atacuri de durere. Incearca aceste metode separat sau in orice combinatie. Atenție insa: masajul este recomandat doar dupa ce ți-ai scos acele!

Strategia 1
Mergi la sala
Exercitiile fizice efectuate constant tin durerile la distanta la fel de bine ca și pastilele, conform unui studiu suedez. Cei care au exersat timp de 40 de minute de trei ori pe saptamana au avut aceeași reducere a migrenelor ca și persoanele care au luat un medicament eliberat pe baza
de reteta (exemplu: topiramat).

Strategia 2
Ai incredere in acupunctura

Aceasta terapie poate reduce frecventa atacurilor de cefalee de tensiune și poate fi un tratament eficace, conform unei recenzii recente. Un alt studiu a concluzionat ca afirmatia este valabila și in cazul migrenei. Așa ca e momentul sa te imprietenești cu acele!

Strategia 3
Un masaj viguros

Masajul miofascial, o tehnica speciala de intindere a tesuturilor dureroase, ajuta la prevenirea cefaleei, arata un studiu publicat in Journal of Body-work and Movement Therapies. Frec-venta atacurilor dureroase a fost redusa la mai mult de jumatate in randul celor care au beneficiat de terapie.

 



Categorii: Sănătate

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!