Salvează-ți viața într-un minut

0
558

 De Lauren del Turco. Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Ilustrații de James Provost.  

1/ Test: Geometria inimii

Îndoaie degetele arătătoare în forma răsturnată a literei J; apropie unghiile astfel încât să vezi din lateral unde se unesc. S-a format un mic diamant? Dacă nu, e posibil să ai degetele îngro­șate, iar cauza poate fi nivelul scăzut de oxigen din sânge. Asta poate semnala o afecţiune a inimii sau chiar a plămânilor, spune dr. Prediman Krishan Shah, consultant Men’s Health în cardiologie.

Fă o schimbare

Controlează-ți inima și plămânii pentru a te asigura că nu sunt în pericol. E totul în regulă? Încearcă antrenamentele cu intervale de mare intensitate. Îți vei îmbunătăți capacitatea aerobă maximă (VO₂ max). Într-un studiu japonez, bărbații care au făcut 13 minute de HIIT, de cinci ori pe săptămână, timp de opt săptămâni, și-au îmbunătățit valoarea VO₂ max cu peste 22 de procente.

the finger final

2/ Provocare: Echilibrul minţii

Stai în picioare și ridică un picior, păstrând genunchiul îndoit și ochii deschiși. Uită-te la ceas: dacă nu poți menține poziția timp de 20 de secunde, e posibil să ai un risc crescut de atac cerebral. Cercetătorii din Japonia au descoperit recent că dificultatea de a-ți menține echilibrul pe un picior poate fi un semn că s-au îngustat arterele mici din inimă, fenomen asociat cu pierderea coordonării și cu declinul cognitiv.

Fă o schimbare

Ține în frâu tensiunea arterială, spune dr. Yasuharu Tabara, autorul studiului. Apasă cu un deget pe nara dreaptă încât să o astupi și apoi inspiră și expiră pe nara stângă. Schimbă părțile și repetă. Alternează timp de 15 minute. Într-un studiu din India, persoanele care au făcut acest exercițiu au avut tensiunea sistolică mai mică cu patru puncte.

the finger final

3/ Examen: Media de viaţă cu exerciţiul „așezat-ridicat“

Stai în picioare cu gleznele încrucișate și cu brațele în față. Așază-te pe podea. Ridică-te. Tocmai ți-ai cuantificat longevitatea, spun oamenii de știință brazilieni. Scorul perfect e 10; scade jumătate de punct pentru fiecare dată când ți-ai pierdut echilibrul și un punct pentru fiecare genunchi ori mână folosite ca suport. În studiul de șase ani, cei care au obținut sub opt puncte au înregistrat o rată de deces de cinci ori mai mare.

Fă o schimbare

„Acest examen îți măsoară starea musculoscheletală, un indicator critic al procesului de îmbătrânire“, spune dr. Claudio Gil Arajo, autorul studiului. Apucă-te de exercițiile Tai Chi. O sesiune efectuată de două ori pe săptămână poate îmbunătăți condiția musculoscheletală generală după 16 săptămâni. Și încearcă să slăbești.

Screen Shot 2015-10-30 at 09.11.20

4/ Verificare: Prostata și degetul

Compară lungimea degetului arătător de la mâna dreaptă cu inelarul de la stânga. E mai lung? Riscul tău de a dezvolta cancer de prostată e cu o treime mai scăzut decât dacă arătătorul ar fi fost mai scurt, conform unui studiu publicat în British Journal of Cancer. Lungimea acestor degete e asociată cu expunerea la testosteron de la naștere.

Fă o schimbare

Oamenii de știință germani au descoperit că riscul de cancer de prostată la bărbații care au consumat o cantitate mai mare de glucozinolat, o substanță fitochimică din broccoli și varză de Bruxelles, a fost cu o treime mai mic. Și grăsimea abdominală e asociată cu tumorile de prostată. O mână de nuci pe săptămână te poate ajuta să-ți micșorezi stomacul, spun cercetătorii de la Universitatea Loma Linda, California.

the finger final

 

Articol preluat din ediția de septembrie 2015.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here