Regleaza-ti organismul

24 octombrie 2007

Foloseste-te de puterea hormonilor tai, pentru a fi mai suplu, mai puternic si mai inteligent decat ceilalti.Nu femeile au inventat hormonii. Desigur, femeile sunt cele care le-au stricat renumele, dar asta nu inseamna ca au exclusivitate asupra lor.
In realitate, hormonii barbatilor sunt aceiasi cu cei ai femeilor, inclusiv estrogenul (desi acesta din urma e in cantitati prea mici pentru a ne face sa apreciem un sport precum patinajul artistic). Mai exista un mit, conform caruia n-ai putea sa-ti controlezi hormonii.

Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →

Foloseste-te de puterea hormonilor tai, pentru a fi mai suplu, mai puternic si mai inteligent decat ceilalti.

Nu femeile au inventat hormonii. Desigur, femeile sunt cele care le-au stricat renumele, dar asta nu inseamna ca au exclusivitate asupra lor.

In realitate, hormonii barbatilor sunt aceiasi cu cei ai femeilor, inclusiv estrogenul (desi acesta din urma e in cantitati prea mici pentru a ne face sa apreciem un sport precum patinajul artistic). Mai exista un mit, conform caruia n-ai putea sa-ti controlezi hormonii.

Si totusi, exista destule metode eficiente de a tine in frau aceste substante chimice, incepand cu ceea ce mananci si ce exercatii fizice faci si terminand cu filmele pe care le vezi sau jocurile cu care te distrezi.

Rasplata nu se va lasa prea mult asteptata: mai multa energie, o ardere mai rapida a grasimilor, somn dulce si munca mai productiva. Si asta e numai inceputul.

Iti prezentam in continuare un plan zilnic de identificare si utilizare a ceea ce poate deveni cea mai valoroasa resursa naturala de care dispui:

6:00 a.m Deschide intrerupatorul de energie

Poate tu consideri ca ai tras un somn pe cinste, dar corpul tau simte ca a flaminzit timp de opt ore. Incercarea lui de a-si conserva energia se traduce printr-o scadere dramatica a nivelelor de leptina si insulina, doi hormoni care influenteaza viteza cu care organismul transforma mancarea in energie.

Acest proces se declanseaza automat pe timp de noapte, dar depinde de tine sa-l opresti dimineata, ca sa nu te simti foarte ametit.

Stapaneste-ti hormonii: Mananca in maximum o ora dupa ce te-ai trezit. Daca sari imediat la micul dejun, iti vei creste nivelul de leptina, iar organismul tau va intelege ca nu ai intrat in greva foamei.

“Cand nivelul de leptina creste, ai o senzatie de satietate si iti consumi mult mai eficient energia”, spune dr. Michael A. Cowley, de la Centrul National de Cercetare din Oregon. Daca vrei ca energia respectiva sa dureze pana la pranz, nu te multumi doar cu o bucata de placinta.

Ai nevoie de un meniu care sa produca o crestere constanta si regulata de insulina, nu un soc asupra pancreasului. Incearca o combinatie de proteine si carbohidrati/fibre: omleta cu paine integrala sau branza de casa cu fructe de padure.

Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Sănătate

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți