Menține-ți mintea în formă

5 martie 2015

Nu-ți poți verifica creierul în oglindă. Însă lipsa exercițiului fizic, o dietă precară, fumatul și (scuze!) prea multă pornografie îți pot afecta materia cenușie. Asta îți va afecta memoria, abilitățile de rezolvare a problemelor și îți va scădea volumul creierului, conform unui studiu recent. Ca să rămâi inteligent, aruncă-ți un ochi pe graficul nostru.

De Lila Battis. Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Guliver/Thinkstock.

1/ Transpiră strategic

Dacă ești activ, îți poți diminua riscul de declin cognitiv cu până la 38%, spun cercetătorii din Australia. Odată cu creșterea ritmului cardiac, e îmbunătățită și circulația, ceea ce mărește fluxul sangvin bogat în nutrimente, cel care stimulează dezvoltarea celulelor cerebrale. Antrenează-te cel puțin 30 de minute, de cinci ori pe săptămână.

 

2/ Scapă de grăsime

Persoanele cu valori ale IMC sub 25 au avut cu 29% mai puține șanse să se confrunte cu tulburări cognitive decât cei cu un IMC mai mare de 30, arată un studiu din Journal of the American Heart Association. Tipii mai slabi ar putea fi mai sensibili la hormonul sațietății, ­leptina, care consolidează sinapsele de la nivelul ­hipocampului.

 

3/ Toarnă ceva fierbinte

Potrivit unui studiu din Psychopharmacology, persoanele care au consumat o băutură cu extract de ceai verde au obținut rezultate cu 14% mai mari la un test care evalua capacitatea de memorare. Catechinele din ceaiul verde cresc numărul de antioxidanți, reducând alterarea structurilor celulare. Ceaiul verde matcha e cel mai bun pentru asta.

 

4/ Ieși din transă

Dacă gândești cu capul greșit, va suferi cel de pe umeri. Tipii care se uită la mult porno riscă diminuarea materiei cenușii și conexiuni mai slabe între cele două

emisfere cerebrale, spun cercetătorii germani. Când limitezi timpul petrecut pe PornHub, îți forțezi creierul să se adapteze la alte activități. E ca un exercițiu pentru tărtăcuță.

 

Truc mental

Nu-i uita niciodată numele / „Cea mai bună modalitate de a memora o informație este să-i găsești un sens“, spune dr. Gary Small, director fondator al UCLA Longevity Center. Cum? Distrându-te. Data viitoare când întâlnești o persoană nouă, -examinează-i cu atenție fața și reține orice trăsătură specifică. De exemplu, părul creț. Apoi creează-ți o imagine mentală care asociază acea caracteristică și numele într-un mod unic. Așadar, dacă numele tipului este Andrei, imaginează-ți o andrea „purtând“ o perucă. Data viitoare când îl vei vedea, imaginea din mintea ta va acționa ca un declanșator care vine în ajutorul memoriei. „Exersează des, ca să ai o memorie mai eficientă“, spune dr. Small.

59 Procentul cu care crește riscul de atac cerebral în cazul persoanelor cu cele mai ridicate niveluri de stres cronic.

Sursa: Stroke

 MH1014_BULbrain_layout.19



Categorii: Sănătate

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți