Mănînci și te simți bine

0
106

Pentru a-si menine echilibrul, creierul tău depinde de o multime de substanțe nutritive, preluate dintr-o alimentație variată. Din păcate, berea și micii nu sînt incluși! Află care sînt cele 6 alimente- minune care te pot scoate din impas:

Anxios.Îți dorești să susții încrezător interviul decisiv pentru a obține jobul la care visezi de mult timp.
Ce să mănânci: Niște pui la grătar te va ajuta să-ți ții emoțiile sub control.
Explicatia : consumul de proteine îti va ajuta creierul să producă dopamină și norepinefrină, adică exact acele substanțe care te vor transforma într-un tip plin de succes

Stresat. Nu te lăsa copleșit de deadline-ul care se apropie, trebuie să rămîi calm!
Ce să mănânci: O mînă de semințe de susan, în timp ce lucrezi. Explicația: hormonii de stres pot epuiza rezervele de magneziu ale organismului. Astfel vei avea mai puține resurse pentru a face față stresului, iar, în timp, poți dezvolta chiar și hipertensiune arterială.

Obosit. Să fim serioși: ai nevoie de un somn bun înainte de zilele importante pentru tine.
Ce să mănănci. Floricele de porumb (fără grăsimi) cu o jumătate de oră înainte de culcare.
Explicatia: carbohidrații vor stimula secreția de serotonină, efectul acestui hormon fiind relaxarea. Asigură-te că floricelele nu au adaos de grăsimi, deoarece acestea vor diminua secreția de serotonină.

Deprimat. Ești copleșit de probleme și nu prea ai chef de glume!
Ce să mănânci. Somon la grătar sau sushi la cină.
Explicatia: un studiu efectuat în Finlanda a demonstrat că cei care consumă mult pește au un risc de depresie cu 31% mai mic față de persoanele care nu prea mănîncă pește. De asemenea, evită dulciurile: coțin carbohidrați, iar aceștia agravează depresia.

Nesigur. Încrederea ta se clatină chiar și în fața unui obstacol minor. Ce sa mănânci. Un baton de ciocolată.
Explicația: ciocolata conține substanțe care te binedispun. Anadamina este o asemenea substanță, ea activează aceiași receptori ca și feniletilamina, care produce o stare de confort mergînd pînă la euforie chiar.

Amnezic. Ai ratat ultimele două deadline-uri, dintr-un motiv banal: ai uitat de ele!
Ce să mănânci. Bucățele de ananas sau niște zmeură cu fulgi de ovăz.
Exlplicatia: antioxidanții din majoritatea fructelor și legumelor neutralizează radicalii liberi care îți “atacă” memoria. Deoarece creierul tău consumă foarte mult oxigen, radicalii liberi pot face ravagii printre neuronii tăi.

Vindecă-te măncănd!

Include mici trucuri în dieta ta zilnică și vei scăpa de o mulțime de probleme – de la durerile de cap pînă la infarctul miocardic.

Migrena și durerile de cap

Migrenele pot fi provocate de multe alimente. Ține un jurnal alimentar timp de o lună și încearcă să identifici care sînt cele care îți dau dureri de cap. La propriu.



1
2
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here