Mănâncă sănătos pentru tine și mediul înconjurător

29 februarie 2008

În ziua de azi oamenii mănîncă în neștire, în principal de plăcere și pentru că n-au altceva mai bun de făcut. Nu c-am vrea noi să ne băgăm în treaba lor, dar dictonul de urmat ar trebui să fie: "mănînc ca să trăiesc", și nu "trăiesc ca să mănînc". Fiindcă sănătatea noastră este singura care are de suferit. Din pricina proastei noastre rutine alimentare, cu tendințe înspre irosire, devenim pe zi ce trece mai nesănătoși. Ce poți tu face? Să începi să mănînci inteligent, aplicînd regulile de alimentație puse nouă la dispoziție de Stephen Jacobs, expertul MH în sustenabilitate.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

În ziua de azi oamenii mănîncă în neștire, în principal de plăcere și pentru că n-au altceva mai bun de făcut. Nu c-am vrea noi să ne băgăm în treaba lor, dar dictonul de urmat ar trebui să fie: “mănînc ca să trăiesc”, și nu “trăiesc ca să mănînc”. Fiindcă sănătatea noastră este singura care are de suferit. Din pricina proastei noastre rutine alimentare, cu tendințe înspre irosire, devenim pe zi ce trece mai nesănătoși. Ce poți tu face? Să începi să mănînci inteligent, aplicînd regulile de alimentație puse nouă la dispoziție de Stephen Jacobs, expertul MH în sustenabilitate.

Regului de alimentație care conserva planeta

1. Cumpără carne provenită din ferme unde animalele sînt libere să se desfășoare în voie.
2. Caută mîncăruri care poartă eticheta “organic”. Acestea sînt cultivate fără îngrășăminte artificiale, insecticide sau aditivi.
3. La fel ca și în cazul cărnii, cumpără ouă provenite din locuri unde găinile se pot mișca nestingherite. “Hrănite natural” înseamnă în fond că acestea sînt crescute natural, cu semințe, și nu cu alte tipuri de hrană artificială. Numai că sintagma sus-amintită nu zice nimic de condițiile în care ele sînt crescute.
4. Încearcă să te hrănești cu mîncăruri indigene de sezon, proaspete, neprocesate și nerafinate.
5. Treci pe diete vegetariene. Sînt foarte recomandate, pentru că sînt mai sănătoase, mai ieftine și contribuie la conservarea planetei.

Alimente toxice: o combinatie clasica de alimente, dăunătoare pentru tine și mediu

Băuturile carbogazoase pe bază de cola

Acestea diluează sucurile gastrice, pentru că alimentele trec în intestin fără să fie digerate cum trebuie. Băuturile de tip cola sînt pline de zahăr, cofeină și dioxid de carbon și n-au nici o valoare nutrițională. Energia economisită prin reciclarea unei cutii de cola poate genera electricitatea necesară alimentării unui televizor timp de 3 ore, a unui bec de 100 de wați timp de 20 de ore sau a unui laptop pentru 11 ore.

Cartofii pai

Provin din recolte de monocultură, lucru care ridică o serie de probleme. Monoculturile seacă solul de nutrienți, fapt care afectează roadele și determină fermierii să adauge fertilizatori artificiali și insecticide pentru a se asigura că au parte de recolte rezonabile. Aceste substanțe vătămătoare pătrund produsele și sînt ingerate de noi atunci cînd le mîncăm.

Chiflele albe

Sînt făcute din făină rafinată, din care s-au îndepărtat majoritatea nutrienților și fibrelor. Farfuriile din polistiren Pe lîngă faptul că pricinuiește probleme de reciclare, avînd nevoie de 100 de ani pentru a se descompune, polistirenul contaminează mîncarea cu venilbenzen și s-a descoperit a fi cancerigen.

Burgerii din carne de vita

Pe lîngă numeroșii hormoni și antibiotice nocive care sînt de găsit în carnea de vită, consumul acesteia este scump din punct de vedere ecologic. Dacă toți sud-africanii, de exemplu, ar renunța să mai mănînce carne de vită într-o singură zi din săptămînă, rezultatele obținute s-ar putea clasifica după cum urmează: s-ar economisi 400 de miliarde de litri de apă pe an (adică 40 l de apă de persoană pe zi), 100 de hectare de teren arabil ar deveni disponibile pentru alte tipuri de culturi, s-ar cruța patru milioane de tone de sol fertil, iar 25 de milioane de animale ar fi scutite de cuțitul măcelarului.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Sănătate

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!