E bună masca de antrenament?

0
2946

Adaptare de Oana Popa. Foto: Mitch Mandel.

Echipamentul

Dacă ești pasionat de baschet, probabil l-ai văzut pe LeBron James purtând măști de antrenament. Nu e singurul sportiv care apelează la ele. Aceste dispozitive sunt menite să ofere unele dintre beneficiile exercițiilor fizice la mare altitudine, pentru ca atleții să obțină mai mult de la antrenamente. Poate ai văzut tipi alergând pe bandă sau ridicând haltere, la sală, ce semănau cu Bane din filmul Batman, sperând la aceleași beneficii.

Beneficiile promise

Reducând cantitatea de oxigen inspirată, plămânii și inima ta vor fi solicitate mai mult. Corpul tău va adapta felul în care folosește depozitele de energie. Când vei renunța la mască pentru o competiție, corpul tău va folosi oxigenul mai eficient, iar asta duce la creșteri substanțiale ale forței fizice, rezistenței și vitezei.

Experiența noastră

Un editor Men’s Health care a încercat masca a simțit că antrenamentul este mai dificil. „În primele 25 de minute în care am purtat masca, pulsul meu a luat-o razna. Mă simțeam de parcă îmi suprasolicitam plămânii chiar și în pauzele de odihnă.“ Dar, în același timp, experiența i s-a părut frustrantă. După mai multe antrenamente, „am învățat să respir mai bine, și acest lucru a avut un impact asupra felului în care mă antrenez, am reușit să ridic haltere mai grele și să alerg mai repede, pe distanțe mai lungi. Mai mult decât atât, e un exercițiu de rezistență mentală, care-ți va fi de folos și în afara sălii de sport.“ Bine, dacă zici tu…

Părerea avizată

Măștile nu cresc performanța, spun cercetătorii de la Universitatea Oklahoma. Potrivit lor, cadeții care s-au antrenat purtând măști, timp de șase săptămâni, nu au avut rezultate cu mult mai bune în ceea ce privește forța sau rezistența decât cadeții care s-au antrenat fără mască.

Verdictul

„Măștile nu te ajută și ți-ar putea chiar afecta performanțele, deoarece nu schimbă conținutul de oxigen al aerului pe care îl respiri“, spune consilierul MH în fitness, Bill Hartman. „Masca îți va da doar dificultăți respiratorii, fapt ce îți poate cauza tipare disfuncționale de respirație“, spune Hartman. Iată cel mai simplu, ieftin și eficient mod de a-ți îngreuna respirația: un antrenament intens.

 

Alte lucruri utile…

Contrafăcut sau nu?

Nu crede tot ceea ce citești în magazine.

Ulei de măsline extravirgin

„E deseori îndoit cu uleiuri inferioare“, spune Larry Olmsted, autorul cărții –Real Food, Fake Food. Intră pe extravirginity.com.

Biban de mare

Restaurantele îl înlocuiesc cu alte specii de biban (ce pot conține mercur). Ia adevăratul biban de mare de la supermarket.

Parmigiano-Reggiano

Cel autentic e vândut sub denumirea italiană, nu doar ca „parmezan“, și are un sigiliu DOP (denumire de origine protejată).

Cum să fii mai bun la golf

Cercetătorii britanici spun că jucătorii care se descurcau cel mai bine la săritura din genuflexiune și aruncarea mingii medicinale înainte, din așezat, au avut cea mai bună viteză la lovitura cu crosa. Fă exercițiile – trei seturi a câte cinci – trei zile pe săptămână.

 Când să renunți la pastile

Medicamentele pentru durere fără rețetă sunt cea mai potrivită alegere, atunci când suferi de o afecțiune pe termen scurt care se va vindeca în mod natural. Potrivit unui studiu JAMA, persoanele cu dureri de spate de intensitate medie, care s-au tratat cu două doze a câte 500 mg de naproxen pe zi, au înregistrat aceleași rezultate ca cele care au urmat un tratament cu opioide. „Pentru un tratament eficient pe termen lung, asociază medicamente pentru durere, eliberate fără rețetă, cu yoga sau masaj“, spune autorul studiului, Benjamin Friedman. „Analgezicele opioide, ca OxyContin sau Percocet, sunt recomandate doar în probleme grave și pot da efecte adverse, ca greață sau amețeală“, spune dr. Friedman. (Plus risc de dependență.) —Julie Stewart

Articol preluat din ediția de septembrie 2016.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here