Drumul spre o alimentatie bogata si sanatoasa

0
468
alimentatie sanatoasa

Este lucru stiut ca pregatirea meselor acasa este buna pentru sanatate, dar si pentru portofel. Oamenii acestui secol se confrunta zilnic cu lipsa timpului liber minim, si cu toate acestea prioritatile sanatose cum ar fi: gatitul corect, preocuparea si grija pentru o alimentatie bogata in vitamaine si minerale incep sa castige teren in programul de zi cu zi. Odata pentru un echilibru nutrional si mai apoi cu pentru o sanatate controlata pe o perioada indelungata. O dieta asumata ca un stil de viata, efectuarea unui minimum de efort fizic zilnic si atentia acordata propriului organism sunt alti factori semnificativi care contureaza imaginea unui model alimentar demn de urmat.

Este adevarat ca petrecerea orelor sau chiar a minutelor in bucatarie nu este intotdeauna in topul listei cu lucruri preferate, tocmai de aceea interesul pentru meniul de pranz este extrem de important. In cazul persoanelor care sunt foarte active, uneori acesta indeletnicire poate reprezenta chiar o problema. Lipsa timpului, stresul cotidian, mancatul haotic fara un program fix si alegerile nesanatoase influenteaza comportamentul alimentar, care ulterior poate cauza probleme de sanatate.

Cum obisnuiesti organismul intr-un ritm balansat?

Atentia trebuie sa fie focusata inca de la inceput printr-o organizare eficiena.

Lista de cumparaturi saptamanale sau lunare trebuie sa includa produse sanatoase. Ea trebuie sa cuprinda pe langa carne (de peste, rosie, alba), produse lactate, alimente cu faina integrala (inlocuita cu cea alba) si fructe si legume, preferabil de sezon. Aprovizionarea cosului cu alegeri variate si gatite sanatos va permite organismului sa ia ia aportul de nutrienti, astfel incat sa functioneze in parametri optimi. Si bineinteles, negresit evitarea pe cat posibil a produselor semipreparate ori inghetate, dulciurilor in exces si bauturilor acidulate.

Crearea unui comportament alimentar sanatos incepe cu prima masa a zilei. Ea va da startul unui parcurs plin de energie, prin urmare micul dejun nu trebuie ratat. Invata retete usoare pe care le poti pregati rapid si evita sa pici in capcana mancatului in graba intre doua semafoare. Da-ti timp 15 minute sa servesti un sandvis, un bol cu cereale integrale combinate cu iaurt, sau o omleta pregatita preponderent din albusuri daca intretii un program fizic intens.

Pranzul trebuie sa contina o supa, o gustrare calda, iar infunctie de preferinte, atunci cand te afli in oras sau la birou incearca sa faci combinatii sanatoase care sa continue drumul alegerilor tale echilibrate. Ofera-i corpului gusturi variate, arome fara aditivi si tine-te la distanta de produsele junk food, desi in aparenta ele par cele mai delicioase si imbietoare. Consuma grasimi sanatoase, variante care sa contina uleiuri cum ar fi omega 3 si 6, proteine si salate colorate pentru un aport suplimentar de energie vie.

Cina ar trebuie sa fie ceva mai lejera, deci alege sa consumi alimente lejere si in functie de programul zilnic (job, sala de forta sau alte activitati) personalizeaza-ti mesele, dar intr-un mod sanatos si acceptat de organism. Documenteaza-te si experimenteaza retete noi, atunci cand timpul o permite. Gatitul poate fi o activitate extrem de distractiva cu atat mai mult daca el ar include si membrii familiei. Poate fi un moment bun de a invata impreuna cum se prepara hrana in mod corect, deci nu ezita sa incerci.

Asadar, alege alimente bogate in nutrienti. Acestea ofera o multime de substante hranitoare fara prea multe calorii suplimentare. Alimentele bogate in calorii, cu o valoare nutritiva mica, cum ar fi chipsuri de cartofi, bauturile indulcite cu zahar, dulciurile, produsele de patiserie si bauturi alcoolice, fac parte din categoria “caloriilor goale”.
Poti opta pentru o hrana densa, cu nutrienți, iar in timp acest lucru va avea efecte pozitive asupra sanatatii.

Nu uita ca activitatea fizica se refera si la miscarile voluntare care ard si ele la randul lor, calorii. Mersul pe jos, dansul sau inotul sunt exemple de activitate fizica moderata. Un stil de viata activ poate include jogging, tenis, mers pe bicicleta sau ture inot. Prin urmare, potriveste-ti alegerile si exercitiile fizice in functie de activitatea preferata  si nu uita ca dieta, miscarea si psihicul antrenat conlucreaza pentru un echilibru vital atat de necesar.

 

Sursă: Digital workforce

Sursa foto: Pixabay



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here