Da jos burta… cu cap

24 octombrie 2007

Departamentul Psiho al programelor de slabit!
De ce-urile psihologice ale ingrasarii

Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →

Departamentul Psiho al programelor de slabit!
De ce-urile psihologice ale ingrasarii

A da jos kilogramele in plus nu e cel mai placut lucru din lume. Nici cel mai usor. Dar nici imposibil. si ca sa-ti netezim drumul spre succes iti propunem o abordare holistica a unei cure de slabire – care ia in considerare nu doar corpul, ci si planurile mental si emotional. Da, ai ghicit, primul lucru pe care trebuie sa il contro-lezi intr-un program de slabit e MINTEA. E la fel ca in atletismul de performanta: dintre cei care se antreneaza acelasi numar de ore, primul la linia de sosire este cel care a cistigat mai intii intrecerea cu sine insusi in interior.

Factorii psihologici care influenteaza reusita unui program de slabire sint variati.

Stilul de viata

Adica obisnuintele care ti-au devenit deja a doua natura. Adesea ele sint preluate din mers – pentru ca toti cei din jurul tau se comporta astfel.

Cauzele emotionale

Sa privim adevarul in fata: tuturor, indiferent daca avem sau nu de dat jos kilograme, ne lipseste educatia emotionala. invatam la liceu matematica, româna, geografie etc., dar nu ne spune nimeni ce sa facem cind seful sau iubita ne supara sau cum sa ne gestionam emotiile neplacute.

Rezultatul? Cautam singuri moduri de a ne exprima si controla starile psihice – mai ales cele negative. Una dintre cele mai la indemina astfel de modalitati este mincatul. Ne orientam spre hrana pentru a scapa de stresul emotional. O falsa solutie, evident, pentru ca astfel ne anulam sansa de a acumula deprinderi de viata care sa ne vindece realmente stresul.

Mincatul te poate ajuta sa uiti de o stare neplacuta doar pe moment. Pe termen lung, acoperirea stresului prin mincare poate de fapt sa amplifice sentimentele negative pentru ca altfel nu rezolvi problema care a cauzat stresul. in plus, imaginea de sine poate sa se inrautateasca pe masura ce cistigi in greutate.

…si solutiile?

Da, in primul rind concentreaza-te pe solutii, nu pe problema. Daca iti spui mereu: “Am X kg in plus” si te focali-zezi pe ceea ce nu doresti sa se intimple e ca si cum ai merge la piata cu o lista de cumparaturi pe care nu vrei sa le faci.

Pentru a scadea in greutate trebuie sa-ti schimbi stilul de viata. Asta inseamna sa-ti schimbi modul in care gindesti, precum si obiceiurile. in creier, obisnuintele apar ca niste cai batatorite pe unde informatia “prefera” sa treaca: cum apare o situatie de un anumit gen, se declanseaza reactia stereotipa – mincatul. Va fi deci nevoie sa creezi noi cai neuronale asociate unor obiceiuri sanatoase si datatoare de emotii pozitive. Experienta atitor oameni care au reusit arata ca exista multe lucruri care ne pot face stradania mai placuta si mai usoara.

Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Sănătate

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!