Cum să eviți accidentele

0
151

Jimmy Johnson. Adaptare de Irina Mereacre. Ilustrație: Nigel Buchanan.

După mai bine de 14 ani de NASCAR și șase campionate Sprint Cup, știu cum este să conduci bine mersi și deodată – bum! – să intri într-un zid. De exemplu, în 2001, în cadrul competiţiei Watkins Glen International, m-am izbit de un baraj, făcându-mi mașina praf. Poate că nu-ţi petreci ziua depășind viteza legală, deplasându-te cu 320 km/h, însă ultimul lucru pe care ţi-l dorești este să-ţi distrugi sănătatea în pauzele de prânz de la birou. Nu este niciun trofeu în joc, dar ai putea să obţii o mărire de salariu drept recunoaștere a performanţelor tale.

 

Umple rezervorul

Și pe circuit, și la birou ai nevoie de benzină de calitate superioară ca să pui în mișcare toți cilindrii. La micul dejun, fă-ți plinul cu două ouă, o ceașcă de fructe proaspete și o felie de pâine integrală cu unt de arahide. Asta îți va asigura energie și îți va menține sațietatea pentru o perioadă mai lungă. Ca să nu-ți moară motorul, stai hidratat cu următoarea formulă: bea suficientă apă (ori Gatorade, sponsorul meu!) cât să faci cel puțin cinci opriri la boxe pe zi. Nu te opri când îți flutură cineva prin față steagul de sosire.

 

Încarcă bateria

Ai putea crede că toate acele viraje îmi provoacă somnolență. Mai degrabă mă ia somnul într-un birou prost iluminat. Lipsa luminii îți poate păcăli creierul să secrete hormonul somnului – melatonina – pe la 3 p.m., în loc s-o facă înainte de culcare. Un spațiu zgomotos și cu multă lumină te va ajuta să limitezi viteza de instalare a melatoninei și să accelerezi producția de endorfine, neurotransmițători care te pot energiza la fel de mult precum o mulțime de fani adunați la o cupă NASCAR.

 

 Menţine viteza

Dacă ratezi un antrenament, îți poți menține motorul mental în funcțiune cu o sesiune scurtă de somn. Stai relaxat în scaunul tău, închide ochii și dormi 10-20 de minute. Acest interval relativ scurt înseamnă că ciclul tău de somn rămâne în etapa REM. Te vei trezi mai rapid și vei fi mai alert, trecând imediat în modul de lucru și stabilindu-ți un traseu record pentru creșterea productivității.

 

Articol preluat din ediția de iunie 2015.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here