Combină și cucerește

16 ianuarie 2008

Folosește-te de aceste cupluri de succes pentru a-ți proteja sănătatea.

1-108-page-1-image-0001.jpg
Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →

Folosește-te de aceste cupluri de succes pentru a-ți proteja sănătatea.

Ceea ce părea doar o simplă discuție amicală la o petrecere a sfîrșit prin a fi o revelație. Totul a început acum șase ani, cînd dr. Allan Conney și dr. George C. Wagner, de la Universitatea Rutgers, au stat de vorbă la o întîlnire cu colegii de breaslă. Amîndoi cercetau efectele pozitive ale cofeinei, dar o făceau din perspective diferite. Wagner studia efectele acesteia asupra maladiei Parkinson, în timp ce Conney investiga relația dintre ceaiul verde și protecția împotriva cancerului de piele. În urma discuției, cei doi au decis să facă schimb de informații și să-și unească forțele. Rezultatul a fost surprinzător: au descoperit că o combinație cofeină – exercițiu fizic poate ține departe cancerul de piele. E doar unul din cele cinci cupluri dinamice pe care le-am descoperit în studiile de specialitate.

Citește mai departe, ca să afli cum unele combinații alimentare simple pot să-ți fortifice sănătatea.

Pește + Broccoli

Avantajul: E o combinație care poate preveni apariția cancerului.
Explicația științifică: Tonul și halibutul conțin seleniu, o substanță minerală care ridică nivelul unei enzime numite tioredoxin-reductază (TR-1), despre care se știe că luptă cu cancerul. De asemenea, broccoli conține sulforafan, un compus care crește nivelele de TR-1. Cînd cercetătorii britanici au folosit în comun aceste două substanțe nutritive, au observat că asocierea avea o eficiență de 13 ori mai mare în încetinirea creșterii celulelor canceroase decît folosirea lor în mod separat. Specialiștii cred că, odată cu creșterea nivelului de seleniu din celule, sporește și capacitatea sulforafanului de a mări nivelele de TR-1.

Ce trebuie să faci: Consumă carnea în combinație cu legumele. Există numeroase surse de seleniu, în afară de pește: carnea de vită și de curcan, nucile braziliene și ciupercile. Pe de altă parte, legumele crucifere (varză, broccoli, conopidă și varză de Bruxelles) conțin cantități însemnate de sulforafan.

Sos salsa + Avocado

Avantajul: E o combinație sănătoasă și foarte gustoasă.
Explicația științifică: Legumele în culori vii, precum cele folosite în sosuri și salate, sînt bogate în carotenoizi, pigmenți puternici care reduc riscul de cancer, boală cardiovasculară și cataractă. Dar iată o informație mai puțin cunoscută: pentru a profita la maximum de acești compuși care luptă cu boala, trebuie să-i mănînci în combinație cu grăsimile. Cei de la Ohio University au observat că subiecții care au adăugat jumătate de avocado la salata lor au absorbit de 5-10 ori mai mult betacaroten și luteină (carotenoizii din morcovi, respectiv spanac) decît cei care au evitat fructul acesta plin de grăsime. Iar o salată din avocado și sos salsa crește de 5 ori absorbția de licopen (un carotenoid conținut în roșii).

“Acizii grași ajută la dizolvarea carotenoizilor în intestin”, spune coordonatorul studiului dr. Steve Schwartz. “În plus, aceste lipide contribuie la formarea lipoproteinelor, care transportă carotenoizii prin fluxul sangvin.”

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Sănătate

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți