Cea mai bună metodă să te lași de fumat pentru totdeauna

0
851

De Christa Sgobba. Foto: 123RF. Adaptare: Casa de Traduceri

Aruncă pachetul și nu te mai uita înapoi: E posibil ca cea mai bună metodă să te lași de fumat pe termen lung să fie să nu mai fumezi deloc, rezultă din concluziile unor cercetări de la Universitatea Oxford.

În acest studiu, fumătorii care au încercat să renunțe de tot dintr-o dată au avut cu 25% mai multe șanse să continue să fie nefumători după o perioadă de 4 săptămâni – și cu 42% mai multe șanse să fie nefumători după șase luni – decât cei care au încercat să reducă treptat numărul de țigări cu două săptămâni înainte de ziua în care s-au lăsat.

Motivul? Persoanele care au redus numărul de țigări în săptămânile anterioare au avut o probabilitate mai mică să se lase efectiv de fumat în ziua stabilită, spune autorul studiului, dr. Nicola Lindson Hawley.

Reducerea treptată a numărului de țigări poate fi inconfortabilă, deoarece trezește poftele.  Iar acestea te pot face să crezi că dacă nu fumezi deloc te vei simți mult mai rău, spune ea.

Dar renunțarea completă a fost la fel de dificilă pentru persoanele care au redus numărul de țigări și apoi s-au lăsat de tot ca pentru persoanele care s-au lăsat de fumat de tot dintr-o dată, a constatat studiul.

Totul ține de percepție: Niciuna din modalități nu este ușoară pentru corpul tău, dar renunțarea dintr-o dată te plasează mental în punctul cel mai potrivit pentru a te lăsa definitiv.

Cea mai bună mișcare, prin urmare, este să alegi o dată la care să te lași și să arunci pachetul atunci când sosește data respectivă, spune Lindson Hawley.

Nu te lăsa de fumat fără ajutor: Dacă folosești o combinație de terapie comportamentală și medicație, de exemplu terapia de substituire a nicotinei sau vareniclină, îți vei crește șansele să te lași de fumat cu succes, spune ea.

Pentru a obține asistență telefonică gratuită, apelează 0800 878 673. Există multe asociații care oferă consultanță și medicamente gratuite pentru a te ajuta să te lași de fumat.

Nu este ușor, dar beneficiile sunt de neprețuit. La un an după ce te-ai lăsat de fumat, riscul de afecțiuni cardiace scade la jumătate față de cel la care este expus un fumător. La zece ani după ce te-ai lăsat de fumat, riscul de a muri de cancer pulmonar se reduce la jumătate față de o persoană care continuă să fumeze, potrivit Societății Americane pentru Cancer.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here