Ce indicatii ofera specialistii pentru imbunatatirea posturii?

0
2042
imbunatatirea posturii

Inca de mici copii ni s-a spus constant ca statul intr-o postura corecta are numeroase avantaje pe moment, dar mai ales in timp. Este de fapt, o conditie absolut normala pentru ca intreaga viata sa ne bucuram intens fara a avea dureri de spate, in zona lombara si chiar la nivelul gatului.

Cu timpul, obisnuinta de a tine spatele drept trebuie deprinsa si atunci cand mergem, cand efectuam activitati din sezut sau chiar si atunci cand pur si simplu stam in picioare.

Statul la birou in pozitii gresite, cocosate, cu o coloana nelipita de spatarul scaunului are repercusiuni grave asupra sanatatii.

Asadar, iata cateva indicatii oferite de specialisti de care ar trebui sa tii si tu cont:

Fa miscare si incearca sa faci exercitii de cateva ori pe saptamana

In primul rand nu uita ca este foarte important sa faci sport indiferent de varsta. Atunci cand faci exercitii tip pentru spate, nu uita sa relaxezi coloana. In acest fel, te vei simti mult mai confortabil si vei reusi in timp sa mentii spatele drept, intr-o postura corecta. Activitatile de zi cu zi, sofatul si implicit sedentarismul influenteaza in mod vizibil coloana, asadar cateva exercitii efectuate in fiecare zi se vor dovedi extrem de benefice.

Poarta incaltamintea potrivita

Incaltarile sunt extrem de importante, asadar pe langa aspect, ai grija sa tii cont si de alte criterii atunci cand esti in cautarea pantofilor potriviti. Talpa si materialul din care sunt confectionati conteaza in aceeasi masura ca si alegerea marimii corecte.

Daca te confrunti deja cu probleme la nivelul coloanei si petreci foarte mult timp in picioare, specialistii recomanda purtarea sabotilor barbatesti podowell Duflex.

Acestia au forma ortopedica si suport plantar pronuntat. Datorita talpii cu o usoara inclinatie, ei contribuie la reducerea durerilor de spate si imbunatatirea posturii coloanei vertebrale.   

Flexibili, usori, fara cusaturi care sa genereze frecarea de piele, sabotii sunt confortabili si ajuta la un mers relaxat.

Adopta o dieta sanatoasa si hidrateaza-te

Acorda atentie deosebita alimentatiei pe care o consumi si adu corpului nutrientii sanatosi de care are nevoie. Retine ca greutatea in plus supune coloana vertebrala la o presiune excesiva si pentru muschi, ligamente, implicit tendoane. Greutatea trebuie sa fie in conformitate cu inaltimea si conformatie, asadar nu uita ca o alimentatie corecta trebuie insusita ca un mod echilibrat de viata si functioneaza foarte bine concomitent cu exercitiile fizice. Evita consumul excesiv de sare, zahar si alcool si hidrateaza-te corespunzator inainte ca organismul sa fie insetat.

Adopta o pozitie corecta si in somn

Odihna este foarte importanta, atat cantitativ (cu cel putin 8 ore de somn/noapte), dar si calitativ. Desi pare neimportant, pozitia in somn conteaza foarte mult. Dormitul trebuie sa fie efectuat exact in pozitia pe care corpul o indica ca fiind cea mai potrivita si relaxanta. In plus, salteaua si pernele trebuie alese cu grija (din materiale potrivite, recomandate) astfel incat sa reduca presiunea din zona lombara si chiar a gatului.  

Evita miscarile bruste si suprasolicitarile

Atat intinderile cat si aplecarile afecteaza musculatura spatelui si a gatului. Ele pot provoca intinderi ce se coboara pana la nivelul umerilor, generand ulterior alte neplaceri. Caratul obiectelor trebuie sa fie facut de ambele brate, astel incat greutatea sa se distribuie uniform. Nu uita nici ca obiectele se ridica cu ajutorul musculaturii picioarelor, si nu cu spatele.  

 

Sursa: Digital Workforce

Sursa foto: Pexels

SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here