Ce ai de gand sa faci cu incheietura aia?

24 octombrie 2007

Miscarea gresita nr. 2: Te ingrasi. De fiecare data cand te misti, genunchiul suporta greutatea corpului tau. Prin urmare, cu cat esti mai greu, cu atat vei avea de-a face cu o incheietura mai stresata.

1-571poza-interior.jpg

Miscarea gresita nr. 2: Te ingrasi. De fiecare data cand te misti, genunchiul suporta greutatea corpului tau. Prin urmare, cu cat esti mai greu, cu atat vei avea de-a face cu o incheietura mai stresata.

Numai simpla urcare a unor scari amplifica de patru ori presiunea exercitata asupra genunchiului. Daca ai 10 kilograme in plus, e ca si cum ai cara o greutate de 40 de kilograme in spate. Ce trebuie sa faci: Simplu, sa faci mai multa miscare si sa maninci mai putin. Maine dimineata, mergi la o plimbare de inviorare imediat dupa ce te trezesti. Apoi mananca un bol de cereale cu lapte degresat si fructe. Studiile arata ca persoanele care iau un mic dejun sanatos au tendinta sa faca alegeri alimentare mai bune de-a lungul zilei.

Miscarea gresita nr. 3

Refuzi sa faci incalzirea inainte de antrenament, chiar daca ti s-a spus asta de zeci de ori. Chestia asta seamana cu condusul unei masini pe timp de iarna, fara o incalzire in prealabil a motorului. Fara lubrifierea binefacatoare a uleiului cald, fortele de frecare din motor se vor accentua semnificativ. Cam asta se intampla si cu genunchiul, atunci cand nu lasi lubrifiantul natural al incheieturii, numit lichid sinovial, sa inunde toate cotloanele acesteia. Dar lubrifiantul nu e singurul lucru de care trebuie sa-ti faci griji. Muschii nu functioneaza cum trebuie atunci cind sint reci si contractati. inceperea brusca a unui exercitiu poate provoca ruperea unuia din muschii ce inconjoara genunchiul, producand aparitia unei dureri cauzate de suprasolicitare, precum tendinita sau chiar afectarea cartilajului. Ce trebuie sa faci: Fiecare tip de exercitiu fizic are o secventa de incalzire bine determinata. Daca ridici greutati, te vei incalzi ridicind unele mai usoare decit de obicei. Daca faci atletism, incepe cu o alergare usoara. Dupa ce corpul tau s-a incalzit, intinde-ti cvadricepsul femural, tendoanele si gambele. Toate ajuta la stabilizarea incheieturii genunchiului.

Miscarea gresita nr. 7

Nu folosesti prezervativul. O noapte pasionala, dar lipsita de protectie, poate sa faca mult rau genunchilor tai. Infectiile bacteriene, precum gonoreea, pot produce inflamarea incheieturilor. Ce trebuie sa faci: Daca ai ignorat toate semnele care-ti indica prezenta unei boli cu transmitere sexuala si ai permis bacteriilor sa se raspandeasca in fluxul sangvin, atunci meriti cu prisosinta sederea in spital, antibioticele administrate intravenos si recuperarea indelungata pe care le presupune vindecarea. Apropo, si infectiile cu streptococi si stafilococi au cam aceleasi efecte. (Nu e de glumit cu articulatiile tale. Pazaste-te chiar daca acum te simti ca si Robocop. Absolut toate miscarile gresite si totul despre acestea, in MH iunie.)



Categorii: Sănătate

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți