Cardio, antrenament pentru creier

24 octombrie 2007

Ultimele cercetari științifice arata ca exista o legatura directa intre exercițiile cardio și imbunatațirea funcțiilor mentale. Sa fie oare acest motivul pentru care cei mai de succes oameni – de la oameni politici la actori si staruri hip-hop – fac antrenamente aerobe foarte solicitante?Mai important decit atit: tu de ce nu faci?

Ultimele cercetari științifice arata ca exista o legatura directa intre exercițiile cardio și imbunatațirea funcțiilor mentale. Sa fie oare acest motivul pentru care cei mai de succes oameni – de la oameni politici la actori si staruri hip-hop – fac antrenamente aerobe foarte solicitante?

Mai important decit atit: tu de ce nu faci?

Cum sa devii mai destept in 30 de minute

Nu e vorba de acea deșteptaciune pe care o obții atunci cind inveți ceva nou, cum ar fi sa repari un motor sau sa rezolvi ecuații complicate. Ma refer la ameliorarea funcțiilor de baza ale creierului, acele funcții cognitive care ne ajuta sa luam decizii corecte, sa gindim mai repede, sa fim mai productivi și mai inventivi. Daca vrei sa vorbim in termeni pragmatici, este acea inteligența care te ajuta sa faci mai mulți bani. Și tot ce trebuie sa investești este o jumatate de ora, 300-400 de calorii și vreo 2-300 RON pentru o pereche buna de pantofi de sport.

De ani buni, exercițiile cardio sint apreciate pentru numeroasele beneficii pe care la aduc sanatații; nu este nici o exagerare daca spun ca reduc riscul pentru aproape orice boa­la cunoscuta. Iar acest lucru este adevarat in special in cazul bolilor cardiace. Efectele antrenamentului cardio se in­tind mult mai mult decit “simpla” normalizare a profilului lipidic și a valorilor tensiunii arteriale. De fapt, se poate spune ca iți face tot atit de mult bine la cap, ca și la inima; poate chiar mai mult.

Richard Haig crede acest lucru

Atunci cind s-a retras mai devreme din poziția de președinte al uneia dintre cele mai mari firme de securitate de pe Coasta de Est, Haig era asigurat din punct de vedere financiar pentru tot restul vieții. La 38 de ani și-a propus sa “intinereasca”, insa dupa ce a incercat o mulțime de metode și s-a plictisit, a descoperit o noua provocare: antrenamentul cardio. A inceput cu o plimbare zilnica de 3-4 km și a ajuns sa duca un stil de viața similar atleților de ultraanduranța, in mai puțin de un an – a participat chiar și la o cursa de 100 km,in scopuri caritabile.

Sigur, condiția sa fizica s-a imbuna­tațit semnificativ, dar mai mult decit atit a observat ca mintea a inceput sa-i funcționeze la niște parametri pe care nici nu ii visa inainte. in acel moment s-a intors la munca. Și cum Haig s-a intors ca președinte, compania sa, Haig Security System, a fost revigorata de catre antrenamentele facute, la fel cum se intimplase și cu corpul sau. “Nu exista nici o coincidența ca am crescut valoarea companiei in ultimii doi ani mai mult decit in ultimii 10.”

Creierul devine tot mai solicitat in epoca moderna. Invata cum sa il relaxezi! Materialul pe larg, in MH de iulie.



Categorii: Sănătate

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți