Calmează-te naibii odată!

0
387

De Lila Battis. Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Levi Brown.

Stresul. Punem pariu că și ție îți dă bătăi de cap. Într-o zi este declanșat de un ambuteiaj, altădată de medicul tău care-și potriveşte pe mână o mănușă din latex. N-ar fi mare lucru, numai că până să auzi claxoanele mașinilor ori vocea doctorului care-ți spune să te apleci, stresul își îndeplinește deja misiunea: îți face sănătatea să dispară. Poc!

„Pe termen lung, stresul poate crește riscul de boli cardiovasculare, angină, criză cardiacă și atac cerebral“, spune dr. David Posen, medic din Ontario, specializat în managementul stresului. „Adesea, când cineva face un atac cerebral ori are o criză cardiacă, apropiații își amintesc că în lunile anterioare accidentului persoana respectivă a fost foarte stresată.“

Probabil tocmai ți-am mai dat un motiv de stres, dar nu e cazul să te panichezi. Vom demasca inamicul și te vom ajuta să-l elimini cu câteva trucuri pe care le poţi aplica în şase situații obișnuite…

Mersul cu maşina

Știm că adesea ai tendinţa să le arăți degetul mijlociu altor șoferi din trafic, însă ar fi bine să te abții. Cu cât te enervezi mai repede, cu atât îți crește mai mult riscul de boli cardiace, potrivit unei recenzii de la Universitatea Iowa. „Unele persoane au un prag al furiei mai scăzut, claxonând când cineva nu apasă suficient de repede pe accelerație“, spune dr. Redford Williams, directorul Centrului de Cercetări în Medicină Comportamentală de la Universitatea Duke. „Însă un prag mai scăzut al furiei înseamnă că îţi cresc nivelurile de hormoni ai stresului, de adrenalină și de cortizol şi, drept rezultat, te vei confrunta cu mai multe probleme de sănătate.“

 Ia o pauză bine-meritată Data viitoare când conduci și ești furios, folosește această frână de siguranță: staţionează într-un loc sigur, opreș-te motorul, inspiră adânc și  spune-ți: „Calmează-te“. Apoi expiră și spune: „Acum“. Repetă de trei ori. Dacă încă ești supărat, respiră profund în timp ce strângi volanul, apoi relaxează-ți mâna pe măsură ce expiri. Repetă de trei ori. „Mimând reacţia fizică de răspuns a corpului și eliberând tensiunea musculară, îi vei solicita creierului tău să se liniștească“, spune dr. Williams.



1
2
3
4
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here