Arată mai tânăr, simte-te mai tânăr

0
1627

De Julie Stewart. Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Foto-ilustrație: Guliver/GettyImages.

Nu-ți risca propria sănătate. Respectă planul nostru, pentru a te simți bine pe tot parcursul vieții, începând de astăzi.

Ai cunoscut vreodată un bărbat în vârstă de 115 ani? Oamenii de știință de la Colegiul de Medicină Albert Einstein au determinat că durata maximă de evoluție a vieții umane, în medie, este 115 ani – un prag care nu a mai crescut din anii 1990. Însă un bărbat obișnuit trăiește doar până la 76 de ani și, până să ajungă la vârsta asta, se poate confrunta cu numeroase boli.

În mare parte, de vină sunt obiceiurile proaste. Experți din întreaga lume sunt de acord că acești patru factori – o activitate fizică suficientă, o alimentație sănătoasă, lipsa fumatului și un procentaj optim de grăsime corporală – reduc semnificativ riscul de a suferi de boli cardiovasculare, diabet și de anumite tipuri de cancer. Însă, chiar dacă nu le bifezi pe toate, nu este niciodată prea târziu să faci schimbări sănătoase. Îți vom arăta cum să trăiești mai mult, cum să te simți mai bine și să arăți mai tânăr chiar și atunci când vârsta din buletin tinde să te contrazică.

Trăiește 115 ani

Aceste obiceiuri te vor ajuta să combați sabotorii sănătății.

 Pedalează pentru inimă

Multe activități îți ajută inima, dar ciclismul e ideal. Comparat cu alte antrenamente, s-a dovedit a fi cel mai eficient în scăderea riscului de cardiopatie ischemică (boala cardiacă coronariană), arată un studiu din American Journal of Epidemiology. Mergi pe bicicletă timp de aproximativ 50 de minute pe zi.

 Măsoară-ți stomacul

Înfășoară în jurul taliei clasicul centimetru de croitorie și împarte circumferința la înălțimea ta în inchi (1 inch=2,54 cm). Dacă rezultatul depășește 0,5, ești în pericol de apariție a diabetului, sugerează un studiu.

 Renunță la fumat

Fumători, încărcați-vă telefoanele. Potrivit unui studiu de la Centrul de cercetare a cancerului Fred Hutchinson, aplicația mobilă SmartQuit (instalare gratuită, iTunes) poate crește de patru ori șansele de renunțare la fumat, dacă se respectă toate cele patru componente-cheie.

 Respiră adânc

Practicarea disciplinei chinezești Qigong, timp de o oră în fiecare zi, poate îmbunătăți funcția plămânilor, arată un studiu recent. De asemenea, Qigong poate avea un efect de calmare. Găsește un centru specializat pe qigong.ro.

Ameliorează toate durerile 

Simte-te precum un bărbat tânăr, sprinten, de fiecare dată când te dai jos din pat.

 Pune capăt durerilor de cap

Deseori, migrenele nu sunt diagnosticate la bărbați, potrivit studiilor. Dacă ai mai multe atacuri pe lună, melatonina te poate ajuta. Participanții la un studiu brazilian care au ingerat trei miligrame din acest supliment benefic pentru somn, în fiecare seară, înainte de culcare, au scăpat de durerile de cap la fel de eficient precum cei care au luat medicamente pentru migrene, pe bază de prescripție medicală.

 Caută o mână de ajutor pentru durerea de spate

Mergi la un doctor specializat în osteopatie. Cercetări de la Universitatea North Texas sugerează că manipularea osteopatică – chiropraxia, tratament efectuat manual de către un doctor în medicină osteopatică – poate ameliora durerea cronică din partea inferioară a spatelui. Oamenii care au făcut șase ședințe în opt săptămâni și-au dublat șansele de recuperare. „Manipularea osteopatică minimalizează dezechilibrele musculare“, spune autorul studiului, dr. John Licciardone. „Asimetria musculară produce stres mecanic la nivelul coloanei, care agravează durerea“, explică el.

 Redu presiunea din zona umerilor și a gâtului

Statul aplecat deasupra biroului poate duce la înțepenirea gâtului și la formarea unei cocoașe. „Pentru a-ți corecta postura, fă extensii la cablu“, spune dr. Mitchell Yass, autorul cărții The Pain Cure Rx. Lasă-te pe spate cu șoldurile la un unghi de 30 de grade și atinge bara (sau o bandă elastică). Apoi trage de bară, cu brațele drepte și depărtate cât mai mult, aducând coatele în linie cu umerii, și revino la poziția de start. Fă trei seturi a zece repetări, trei zile pe săptămână, cu o pauză de un minut între seturi.



1
2
3
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here