Alegerile alimentare pe care le faci astăzi îți vor influența sănătatea de mâine

0
1952
alimentatie sanatoasa

Alimentația sănătoasă este fundamentul unui stil de viață sănătos, iar în combinație cu activitatea fizică, dieta contribuie la atingerea și menținerea greutății optime, la reducerea riscurilor de îmbolnăvire și te transformă într-un exemplu pentru cei dragi ție.

Potrivit unui studiu realizat în Boston la Școala de Nutriție de la Tufts University, aproximativ 50% din totalul deceselor cauzate de bolile de inimă, diabet și accidente vasculare cerebrale din Statele Unite au fost influențate de dieta precară a oamenilor. Așadar, nu poate fi niciodată prea târziu pentru a te întreba: Ce alimente sunt bune pentru sănătatea mea?, Fac tot ce îmi stă în putere pentru a avea o dietă sănătoasă?, Ce pot face pentru a avea grijă de corpul meu? și a acționa responsabil pentru starea ta de bine.

Conceptul de stil de viață sănătos a devenit un subiect abordat intens de specialiști în nutriție, doctori etc. Cu toate că se promovează strategii diferite de acțiune, este importantă informarea și alegerea acelor elemente care se potrivesc cel mai bine cu preferințele și obiceiurile personale.

De la optarea pentru o dietă sănătoasă, la alegerea unei vieți active și până la selectarea controalelor de rutină – se recomandă vizita la medicii specialiști indiferent de natura controlului – acțiunile zilnice influențează inevitabil starea de sănătate fizică și mintală.

Important de amintit este faptul că toate controalele de rutină sunt importante, chiar dacă ai un stil de viață sănătos; înainte de a face programare, verifică ce anume îți oferă asigurarea de sănătate privată pentru a beneficia de acces rapid la medicii specializați și la servicii la cele mai înalte standarde.

Ce înseamnă să am o dietă sănătoasă?

Dieta sănătoasă este sinonimă cu dieta echilibrată, care oferă corpului nutrienții necesari pentru a funcționa corect, astfel încât să îți poți continua activitatea zilnică fără probleme. Alimentația adecvată cuprinde toate grupele de calorii necesare organismului:

  • legume și fasole
  • fructe
  • carne slabă, pește, ouă, tofu, nuci și semințe,
  • cereale
  • lapte, iaurt, brânză și / sau alternative

Alimentele acționează pentru a menține, preveni și trata bolile

Dieta are efect biochimic asupra sănătății tale mintale, la fel cum starea emoțională poate influența alimentele pe care le alegi. Probabil ai experimentat acele pofte alimentare precum dorinţa de a mânca gustări nesănătoase atunci când eşti trist sau nevoia de a mânca ciocolată după o ceartă cu cineva drag. De aceea este indicat să consumi alimente din fiecare grupă în cantitățile recomandate, pentru a oferi corpului nutrienții de care are nevoie, iar acesta, la rândul său, să influențeze pozitiv starea psihică.

Nutrienții din alimentele consumate sunt trimise către sistemul central, motiv pentru care sursele din care provin sunt importante. Astfel, dacă acestea nu sunt sănătoase și nu conțin toate substanțele de care corpul are nevoie, organismul nu se poate apăra, iar starea de sănătate se degradează.

Măsurile pe care le iei pentru a mânca sănătos te vor ajuta să obții substanțele nutritive de care corpul tău are nevoie pentru a rămâne sănătos și puternic. Micile schimbări pe care le faci în dietă vor avea efecte semnificative asupra sănătății tale, așadar, începe cu pași mici pentru a te bucura de rezultate mari!

Activitățile fizice – piesa necesară în puzzle-ul care definește stilul de viață sănătos

Activitățile fizice sunt complementare dietei sănătoase, acționând la nivel fizic și psihic. Stilul de viață activ are numeroase beneficii și vine în susținerea dietei sănătoase asupra căreia ai preluat controlul:

  • Reduce riscul de atac de cord
  • Te ajută în gestionarea eficientă a greutății
  • Ai un nivel mai scăzut al colesterolului din sânge
  • Îți reduce riscul de diabet de tip 2 și unele forme de cancer
  • Facilitează reducerea tensiunii arteriale
  • Formează oase mai puternice, cu efect asupra mușchilor și articulațiilor; diminuează riscul de apariție a osteoporozei
  • Te ajută în recuperare facilă după intervenții chirurgicale sau boli
  • Crește nivelul de energie, ai o dispoziție mai bună, ești mai relaxat și dormi mai bine

Activitățile sportive sunt indicate chiar dacă nu te numeri printre cei pasionați de sport. Opțiunile pentru împătimiții sportului sunt variante și dintre cele mai provocatoare, dar, în egală măsură, există variante și pentru cei mai puțin amatori.

Practicarea sportului presupune și expunerea la accidente, fie ele ușoare sau grave, motiv pentru care accesarea unei asigurări private de sănătate este vitală. De la înot la ciclism și până la bungee jumping, riscul de accidentare este mare și, de aceea, este necesar accesul prompt la cele mai bune servicii medicale, indiferent unde te afli.

Mai mult decât atât, succesul în vindecarea rănilor survenite în urma unei accidentări stă în capacitatea de a fi consultat de cel mai bun doctor în domeniu, în cel mai scurt timp și la cel mai bun spital, criterii de care se bucură orice pacient cu asigurare medicală privată.

Acțiuni complementare de care ești responsabil. Evită greșelile comune!

Alături de grija pentru dietă și activitățile sportive, mediul în care îți desfășori activitatea și acțiunile complementare pot ajuta sau sabota măsurile pe care le iei. Cu alte cuvinte, dacă faci sport, dar nu dormi suficient sau folosești dieta sănătoasă ca scuză pentru a evita controalele de rutină, nu te vei putea bucura de toate beneficiile stilului de viață sănătos, așadar, asigură-te că ai o asigurare de sănătate privată ca să ai certitudinea că ești stăpân pe viitorul tău. De asemenea, evită stresul continuu, un mediu toxic de lucru sau de oboseala excesivă.

SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here