Află cum stai cu memoria

5 decembrie 2013

Experții noștri îți spun tot ce trebuie să știi despre ținerea de minte

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Memoria face mai mult decât să-ți spună când e ziua de naștere a iubitei tale. Îți spune să te ferești de rottweileri, cum să arunci mingea la coșul de baschet și cum să comanzi ciocolată în loc de vanilie. Ah, și s-ar putea să te și mintă (dar nu în legătură cu ziua ei de naștere).

3 mituri despre memorie

63 Procentul persoanelor care consideră că aceasta funcționează la fel ca o cameră video.
Memoria ta este mai degrabă un mix de schițe decât filmulețe HD. „Memoria se bazea­­­ză pe reconstrucție – pui cap la cap mai multe fragmente“, spune Larry Squire, neuropsiholog la University of California, San Diego, și coautorul cărții Memory: From Mind to Molecules. „Când retrăiești o amintire, umpli golurile cu posibile scenarii. Suntem proiectați astfel încât să uităm detalii ca să putem crea tablouri generale.“
*Statistici oferite de Universitatea Illinois

instant-experts 1

48 procentul celor care cred că amintirile sunt permanente.
Când retrăiești o amintire, ea e alterată de modul în care ți-ai amintit-o. Parti­cipanții la un studiu efectuat la Universitatea Northwestern au memorat așezarea unor imagini pe un tabel, apoi au rezolvat trei teste. Răspunsurile de la al treilea test s-au potrivit mai mult cu alegerile din al doilea – și nu cu așezarea inițială.

instant-experts 2_3

37 procentul celor care cred că pentru o condamnare sunt suficiente declarațiile unui martor.
„Erorile martorilor sunt principalul motiv pentru care peste două treimi dintre condamnări se fac greșit“, spune Brandon Garrett, autorul cărții Convicting the Innocent. „Dacă îi spui unui martor ocular: «Ai identificat persoana potrivită», acest lucru îl poate influența considerabil.“

 instant-experts 2_4

Sunt utile jocurile de memorie?
Să-ți antrenezi memoria e ca și cum te-ai pregăti pentru un maraton. „Dacă ești motivat să devii un alergător bun,  în timp, îți vei îmbunătăți performanța. Același lucru e valabil și pentru antrenamentul funcțiilor cognitive“, spune Martin Buschkuehl, cercetător la laboratorul Working Memory and Plasticity de la Universitatea Maryland. El sugerează să faci așa-numitele „n-back tasks“ pentru 20 de minute pe zi, timp de o lună. Aceste exerciții presupun să asculți mai multe litere, apoi să apeși un buton când litera pe care o auzi este aceeași pe care ai auzit-o cu două (ori trei, ori patru) litere în urmă. (Joacă-te pe soakyourhead.com.) Astfel îți poți stimula memoria de lucru și capacitatea de rememorare a evenimentelor.

 

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Sănătate

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!