Acest supliment te poate ajuta să NU te îmbolnăvești

0
586
supliment

Adaptare: Casa de Traduceri; Foto: Pixabay

Spoiler: Nu e vorba de vitamina C!


De câte ori ai luat o tabletă de vitamina C în speranța că o să te ajute să scapi de răceală? Se pare că ai ales vitamina greșită.

Conform cercetătorilor de la Universitatea Queen Mary din Londra, vitamina D ar putea ajuta la prevenirea bolilor.


Au ajuns la concluzia asta după ce au analizat 25 de studii anterioare cu 11.000 de participanți, descoperind că suplimentarea corpului cu vitamina D reduce cu 12 la sută riscul de contractare a unei infecții respiratorii.

Dar cum contribuie „vitamina soarelui” la prevenirea răcelilor, a bronșitei și a altor boli respiratorii? Totul se reduce la stimularea apărării celulare, spune doctorul Adrian Martineau, unul dintre autorii studiului.

„Vitamina D sprijină producția sistemului imunitar de peptide antimicrobiene”, spune Martineau. „Sunt niște substanțe naturale asemănătoare cu antibioticii (care se găsesc în celulele albe din sânge și în căptușeala plămânilor) care pot distruge bacteriile și virușii responsabili pentru infecțiile respiratorii.”

Totuși, nu se știe încă dacă efectele stimulatoare ale suplimentării cu vitamina D ajută efectiv la tratarea răcelii tale. Conform doctorului Martineau, studiile clinice testează ideea asta, dar rezultatele încă nu sunt concludente.

Dar rezultatele studiului confirmă importanța tratamentelor cu vitamina D – mai ales pe durata lunilor de iarnă, când vedem foarte rar soarele pe cer. Pe lângă prevenirea bolilor, vitamina D îți ajută corpul să absoarbă calciu și ar putea chiar să contribuie la lupta împotriva diabetului.

Consumul de alimente bogate în vitamina D, precum ton, somon și ciuperci, te-ar putea ajuta la suplimentarea aportului zilnic, dar e posibil ca lucrul ăsta să nu fie suficient. În prezent, Institutul Național de Sănătate recomandă un consum zilnic de 600 IU (sau 15 micrograme) de vitamina D pentru bărbații între 19 și 50 de ani.

„E o cantitate greu de obținut doar din expunerea la soare – mai ales iarna și primăvara – și din dieta zilnică”, spune Martineau. „Concluzia logică este că trebuie să luăm restul din suplimente”.

Totuși, dacă mănânci ton și somon, bei lapte fortificat cu vitamina D sau petreci mult timp la soare, s-ar putea să nu ai nevoie de suplimente. Dar rezultatele studiului au relevat faptul că acestea nu au părut să aibă efecte negative asupra sănătății participanților. Așa că merită să mergi la doctor ca să afli dacă ar trebui să-ți mărești doza zilnică.




SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here