6 beneficii fantastice ale meditației zilnice

0
1077
meditația

 

După treizeci de minute, m-am „trezit” din starea mea colorată de inconștiență cu senzația că n-au trecut decât două minute. Am fost complet impresionat.

Credeam în meditație, dar nu o practicam cu regularitate.

În următoarele 12 luni, am cochetat cu meditația, îngânând „om” sporadic și fără prea multă convingere.

Întotdeauna aveam ceva mai presant de făcut, iar practica regulată trecea fără ezitare pe locul doi: Eram prea ocupat, prea stresat, prea obosit, prea agitat, prea fără vlagă, prea orice.

Dar ce știu acum cu siguranță este că meditația le învinge pe toate.

E unul din acele obiceiuri care are doar beneficii și niciun dezavantaj. În plus, e complet gratuită și durează mai puțin decât crezi.

Iată ce am descoperit după ce am început să practic constant meditația.

  1. Pierd foarte mult timp în fiecare zi.

Cea mai importantă scuză pentru a nu face meditație este lipsa timpului.

Știu asta, pentru că foloseam și eu scuza asta foarte des. După ce am început să practic meditația cu regularitate, mi-am dat seama cât de mult timp pierdeam pentru lucruri fără importanță în fiecare zi: verificam cu regularitate feedul de Facebook, mă uitam obsesiv la seriale pe Netflix, pierdeam vremea pe Internet.

După ce am început să practic meditația cu regularitate, am fost forțat să-mi analizez cu atenție fiecare zi și să mă întreb: „Ai 10 minute în plus între momentul în care te trezești și momentul în care mergi la culcare în care să faci ceva sănătos și folositor?”

Răspunsul era mereu un răsunător „da”.

Cei care practică meditația spun că asta le crește productivitatea.

Dovezile științifice spun că meditația stimulează centrul autocontrolului din creier, activând zonele care controlează conștientizarea, concentrarea și memoria.

  1. Nu există o abordare unică pentru îmblânzirea unei minți stresate.

Aș vrea să pot spune că m-am așezat jos la prima ședință de meditație din lună și că m-am avântat cu capul înainte în profunzimile minții.

În realitate, a fost mai mult ca un fel de trecere printr-un râu rece ca gheața.

La început nu e deloc confortabil, dar apoi bagi mâna în apă, îți dai cu puțină apă pe față și în scurt timp ai intrat cu tot corpul, fără să mai simți fiorii de gheață.

Dar nu mi-a fost ușor să ajung aici.

Dacă repetam un singur cuvânt sau o singură mantră în cap, nu reușeam decât să ridic volumul. Dacă îmi priveam gândurile cum plutesc în jurul meu ca niște nori nu făceam decât să-mi întunec mintea. Să număr mărgele? Nu e pentru mine.

După ce am investigat și am încercat diferite tehnici de meditație am găsit ce funcționează la mine: Când m-am concentrat pe al treilea ochi, a fost ca și cum tot circul din mintea mea s-ar fi defocalizat.

Urșii tot dansau, doamna cea grasă tot cânta și acrobații tot făceau salturi la trapez, dar eu nu mai eram prins în toată această nebunie.

Deoarece sunt o persoană vizuală, am descoperit și altă tehnică cu rezultate bune: Atunci când mi-am imaginat că respir lumină albă, gândurile mele au început să se evapore.

  1. Dacă nu ești sigur, scrie.

De unele gânduri puteam să scap foarte ușor. Cu altele mergea ceva mai greu.

Dar am descoperit un truc pentru aceste gânduri enervante: Le-am scris pe ceva.

La început aceste ruminații furioase mi-au distrus sesiunile, dar apoi am început să țin lângă mine un carnețel și am văzut foarte repede că dacă le scriu pe carnețel scap de ele din cap fără să mă chinuiesc deloc.

  1. Mi-am deschis niște canale energetice (cred).

La o săptămână sau mai bine după începutul aventurilor mele pe tărâmul meditației, am remarcat că mă furnica ceva pe coloană – ca un val de relaxare care îmi forța mușchii să se supună, o senzație similară cu cea pe care o ai după un masaj bun.

În învățătura chinezească, chi, sau forța vitală, curge prin corp de-a lungul unor canale energetice denumite meridiane, iar unul din cele mai importante astfel de canale este de-a lungul coloanei vertebrale.

Experții susțin că meditația poate curăța aceste canale și poate trezi chakrele sau centrele energetice ale organismului, ceea ce este o posibilă explicație pentru fiorul și eliberarea fizică pe care le-am simțit.

  1. Cu cât practici mai mult, cu atât vrei mai mult.

Nu vreau să vă mint: În prima săptămână m-am chinuit destul de mult. A trebuit să mă forțez ca să meditez.

Dar din a doua săptămână ceva a făcut clic și am început să îmi doresc calmul care mă cuprindea de câte ori apăsam pe aplicația de meditație a lui Russell Simmons.

Înainte să-mi dau seama, am început să optez pentru sesiuni de 20 de minute în locul celor de 10 minute.

În plus, am mai adăugat o sesiune de mini-meditație pe care am găsit-o în Instrumentele, o carte care îți va schimba viața, cu un exercițiu de recunoștință care te umple și te motivează în același timp.

Fac acest exercițiu în mașină, la coadă la supermarket sau oricând simt că gândurile mele încep să o ia razna.

  1. M-am dus cu mama și cu trei copii într-o excursie de o zi întreagă și nici măcar nu am pufnit de nervi.

Sunt introvertit. Eu nu mă reîncarc în prezența altor persoane, nici măcar dacă sunt cei doi copii ai mei (de 6 și 8 ani), nepoata mea de 7 ani și mama.

Așadar, în ziua excursiei, mi-am pus ceasul un pic mai devreme și primul lucru pe care l-am făcut a fost să meditez.

Am ales versiunea de 20 de minute și m-am lăsat dus în profunzimi.

Se pare că am avut parte de cea mai bună zi. Copiii au fost tot gălăgioși, mama a fost tot mama, erau turiști peste tot.

Dar lucrurile care în mod normal mă enervează de data asta n-au mai avut niciun efect.

(Nu e de mirare că studiu după studiu raportează beneficiile meditației asupra schimbării activității creierului.)

Lumea nu s-a schimbat, dar reacțiile mele da. Iar dacă astea nu sunt motive suficient de bune să te apuci de meditație și să te ții de ea, atunci nu știu care ar putea fi.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here