50 de moduri de a învinge moartea

27 februarie 2008

Se spune că singurele lucruri sigure în viata sînt moartea și impozitele. Dar există destui contabili care te pot ajuta să fentezi taxele. Noi de ce nu te-am ajuta să "iei fața" morții? Bineînteles, n-ai cum să iesi învingator din înfruntarea asta. Dar dacă vei urma sfaturile de mai jos, vei putea împinge partida în prelungiri.

Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →

Se spune că singurele lucruri sigure în viata sînt moartea și impozitele. Dar există destui contabili care te pot ajuta să fentezi taxele. Noi de ce nu te-am ajuta să “iei fața” morții? Bineînteles, n-ai cum să iesi învingator din înfruntarea asta. Dar dacă vei urma sfaturile de mai jos, vei putea împinge partida în prelungiri.

1. Bea cel putin opt pahare de apa pe zi. Cercetatorii de la Universitatea Loma Linda au descoperit ca barbatii care beau zilnic o asemenea cantitate de apa sînt cu 54% mai putin predispusi sa sufere un atac de cord fatal decît cei care beau doua pahare sau mai putin.

2. Ia o pauza de râs. Urmareste filmulete amuzante timp de un sfert de ora si fluxul sangvin spre inima s-ar putea îmbunatati cu pîna la 50%. Acesta este sfatul specialistilor de la Universitatea Maryland. “Aceasta poate împiedica formarea cheagurilor, depunerile de colesterol si inflamarea arterelor”, spune autorul studiului, dr. Michael Miller.

3. Nu te duce la serviciu daca ești bolnav. Un studiu britanic, realizat pe o perioada de 3 ani, a aratat ca barbatii care au semnat condica, în ciuda faptului ca nu se simteau în apele lor, sînt de 2 ori mai predispusi la atac de cord decît confratii de suferinta rama?i în pat.

4. Stinge incendiile din piept. Conform unui studiu publicat în International Journal of Cardiology, arsurile la stomac ignorate pot duce la atac de cord. Autorii studiului au descoperit ca, pe masura ce creste nivelul de acid din esofag, creste (cu 20%) si incidenta blocarii fluxului sangvin catre inima. Cel mai natural remediu este o analiza a dietei. Nu-ti face un obicei din a consuma vin, suc sau bauturi carbogazoase, pentru ca acestea sînt foarte acide si pot declansa arsurile la stomac.

5. Satisfă-ți pofta de ciocolată. După un studiu întins pe durata a 15 ani, cercetatorii olandezi au aratat ca barbatii care au consumat zilnic 4 grame de cacao si-au redus cu 50% riscul de boala cardiovasculara. Iar cîteva patratele de ciocolata neagra sînt permise în orice regim.

6. Ai grijă cum alegi cutia cu cereale. Australienii au trecut în revista 53 de studii si au stabilit ca un consum regulat de cereale rafinate creste nivelul de insulina si de proteina C-reactiva si scade nivelul de colesterol bun. Toti acesti factori favorizeaza aparitia unei boli cardiovasculare. Mai bine alegi cereale integrale fara adaos de zahar.

7. Ia un supliment de magneziu. Dupa un studiu ce a durat 18 ani, exper?ii francezi au conchis ca barbatii cu cel mai mare nivel de magneziu în sînge sînt cu 40% mai putin predispusi la deces (de orice natura) decît cei cu cel mai redus nivel. Oricîte seminte si frunze de spanac ai consuma, tot nu vei ingera suficient magneziu, asa ca poti opta pentru un supliment precum Ozone Magneziu (150mg, comprimate efervescente).

8. Arde 1.100 de calorii pe saptamână. Cercetatorii de la Universitatea Duke au descoperit ca exercitiul fizic corespunzator acestui consum caloric este suficient pentru a preveni acumularea de tesut adipos visceral – grasimea abdominala care duce la inflamarea arterelor si la hipertensiune. Iar daca nu reusesti sa-ti atingi obiectivele, alatura-te unui grup. Un studiu publicat recent în British Medical Journal arata ca oamenii care depun efort fizic în cadru organizat, alaturi de alti parteneri, consuma cu pîna la 500 de calorii mai mult în fiecare saptamîna.

9. Bagă un supliment de multivitamine. Cei de la Universitatea California au descoperit ca pastilele astea ajuta la prevenirea deteriorarii ADN-ului care duce la aparitia cancerului.

10. Ridică greutați. Cei de la Universitatea Michigan au demonstrat ca subiectii de sex masculin care au facut saptamînal 3 antrenamente de forta, timp de 2 luni, si-au scazut cu 8 puncte presiunea diastolica – de ajuns pentru a reduce cu 40% riscul de atac cerebral si cu 15% pe cel de infarct.

11. Limitează-te la trei pahare de bautură .Exper?ii de la Harvard arata ca depasirea acestei cantitati într-un interval de 24 h creste riscul de fibrilatie atriala (aritmie cardiaca), o afectiune ce mare?te de 5 ori riscul de atac cerebral. Nota: cînd un tip îsi toarna un pahar de vin, îsi pune o cantitate dubla decît cea normala (120 ml).

Dacă crezi că ai un atac de cord…

12. Ia o pastila de alkaseltzer. Contine 325 mg de aspirina, la fel ca o pastila normala, dar începe sa lupte cu cheagurile de sînge cu 3 minute mai repede decît aceasta.

13. Si cheamă ambulanța. Un studiu realizat în New Mexico arata ca pacientii adusi de ambulanta sînt internati la urgenta de doua ori mai repede decît cei care vin pe cont propriu.

14. Tratează înțepătueile de albine. S-ar putea sa nu stii ca esti alergic la veninul albinelor, viespilor sau barzaunilor decît dupa ce ai fost întepat. Dar daca ai simptomele unei reactii alergice ce-ti pune în pericol viata (eruptii, respiratii suieratoare, dureri abdominale), salveaza-te în 3 pasi: Pasul 1. Suna la Urgente. Pasul 2. Ia un Benadryl. Pasul 3. Asaza-te pe spate, pune cîteva perne sub picioare si asteapta ambulanta. Reactiile alergice pot contracta vasele de sînge, dar aceasta strategie în 3 pasi împiedica acest lucru, prin cresterea fluxului sangvin catre inima.

15. Înfruptă-te cu roadele pământului. Dacă vei consuma minimum 5 portii zilnice de fructe si legume, vei avea un risc de atac cerebral cu 26% mai scazut decît cei care se limiteaza la maximum 3 portii. Aceasta e concluzia unui studiu recent, realizat în Marea Britanie.

16. Supraveghează cantitatea de zahar din sânge. Cercetatorii de la Universitatea Johns Hopkins au descoperit ca persoanele cu un nivel ridicat de zahar în sînge sînt de 2 ori mai predispuse la infarct decît cele cu nivelul cel mai scazut. Daca nivelul glicemiei pe stomacul gol (FBS) depa?e?te 100mg/dl, ai toate motivele sa reduci consumul de zahar.

17. Gândește pozitiv. Expertii spun ca oamenii care-si fac mereu griji traiesc cu pâna la 16 ani mai putin.

18. Păstrează-ti sângele rece. Barbatii care au accese de furie sînt de 2 ori mai predispusi la atacuri cerebrale decît cei care-si controleaza nervii. Daca nu-ti poti gestiona “pornirile”, ia untura de peste. Savantii au descoperit ca barbatii ostili si agresivi au un nivel scazut de DHA (acid docosahexanoic), unul din acizii grasi omega-3 continuti de untura de peste. Cere medicului sau farmacistului un supliment cu untura de peste (EPA + DHA min. 70%).

Asigura-te ca nu ajungi hrana pentru pesti. “Majoritatea atacurilor rechinilor au loc la rasaritul si apusul soarelui, deoarece atunci este ora lor de masa”, spune Alan Henningsen, biolog marin la acvariul din Baltimore. Daca în apropiere roiesc multe pasari marine, atunci grabeste-te spre mal, deoarece ele si rechinii manînca aceleasi tipuri de pesti. Iata înca trei modalitati de a evita o moarte înfioratoare.

19. Nu înota singur. Cercetatorii australieni sustin ca riscul unui atac al rechinilor scade cu 50% daca sînteti doi sau mai multi înotatori.

20. Dacă ești atacat, loveste-l pe rechin în branhii sau în ochi. Sînt zonele lui cele mai sensibile. Stim ca ai tendinta sa-i dai una în bot, dar ai toate sansele sa te muste de brat.

21. Nu mai urina în ocean. Fluidele corporale atrag rechinii.

22. Încearcă un remediu natural. Cercetatorii din Israel au descoperit ca persoanele care manînca zilnic un grepfrut rosu au un nivel de colesterol- LDL cu 20% mai scazut. Lucrul e valabil chiar si în cazul persoanelor care nu reactioneaza la statine.

23. Ia miccul dejun la mai mult de 90 de minute dupa trezire. Barbatii care iau mai tîrziu prima masa a zilei sînt cu 50% mai predispusi la obezitate. Iar cercetatorii britanici au descoperit ca cresterea masei corporale este direct proportionala cu riscul de a contracta o forma de cancer digestiv – rectal, vezical, cancer de colon si hepatic.

24. Dă cu aspiratorul timp de 30 de minute. Activitatile casnice zilnice prin care sînt consumate cel putin 150 de calorii pot scadea tensiunea arteriala cu pîna la 13 puncte, sustine un articol din Medicine & Science in Sports & Exercise. Efectele dureaza doar opt ore, dar daca îti faci din asta un obicei, s-ar putea sa profiti de ele pe termen lung. (Iar faptul ca-ti vei ajuta partenera în gospodarie îti va îmbunatati si viata sexuala.)

Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Sănătate

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!