5 METODE DE A ÎNȘELA MOARTEA

30 martie 2011

Știința are multe de spus cînd vine vorba de o înșela pe doamna cu coasa. Înarmează-te cu aceste informații pe care le poți transmite chiar și nepoților

1. Trăiește la altitudine

Dovezile științifice: Un studiu din 2009 asupra populației din Elveția a demonstrat că cei care trăiesc la altitudine au un risc cu 22% mai mic de a muri din cauza afecțiunilor coronariene.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Știința are multe de spus cînd vine vorba de o înșela pe doamna cu coasa. Înarmează-te cu aceste informații pe care le poți transmite chiar și nepoților

1. Trăiește la altitudine

Dovezile științifice: Un studiu din 2009 asupra populației din Elveția a demonstrat că cei care trăiesc la altitudine au un risc cu 22% mai mic de a muri din cauza afecțiunilor coronariene.
De ce funcționează? Nimeni nu poate spune cu siguranța. Oamenii de știință presupun că expunerea crescută la UVA, ceea ce înseamnă o cantitate crescută de vitamina D în organism ar putea reprezenta un beneficiu. Un procent însemnat din populație are deficit de vitamina D, situație ce poate duce la apariția osteoporozei și a bolilor de inimă.
Acționează: Majoritatea persoanelor au beneficii în urma unei doze de 1000UI vitamina D zilnic, așa că mănîncă alimente bogate în această vitamină precum peștele de mare (ton, macrou și somon). Sau poți lua suplimente ce conțin vitamina D3 susțin autorii studiului.

2. Implică-te în relații de durată

Dovezile științifice: Adulții cu legături puternice de prietenie și/sau implicați activ în viața comunității trăiesc în medie cu 3,7 ani mai mult decît persoanele solitare, conform unui studiu din 2010 al Universității Brigham Young.

De ce funcționează? Susținerea socială este asociată cu o mai bună funcționare a sistemului imunitar, afirmă psihologii care s-au ocupat de acest studiu. Și datorită legăturilor importante pe care le ai cu cei dragi, este și mai puțin probabil să-ți asumi riscuri care ar periclita aceste relații semnificative, adaugă cercetătorii. Acționează: De obicei e mai simplu să te întîlnești cu prietenii la un eveniment, decît să vă vedeți fără nici un pretext. Așa că abonează-te la site-uri din care afli calendarul evenimentelor din orașul tău și organizează întîlniri cu amicii la concerte, teatru sau film.

3. Spală-te pe dinți

Dovezile științifice: Conform unui studiu din 2010, persoanele care s-au spălat pe dinți de mai puțin de două ori pe zi au avut un risc cu 70% mai mare de deces sau spitalizare datorită bolilor cardiace comparativ cu cei care au folosit periuța de dinți de cel puțin trei ori zilnic.

De ce funcționează? Bacteriile din cavitatea bucală pot ajunge în fluxul sanguin și pot contribui la formarea plăcilor de aterom ce îngustează vasele de sînge.

Acționează: Folosirea aței dentare și periajul îndepărtează bacteriile, dar majoritatea persoanelor nu știu să folosească ața dentară în mod corect, afirmă specialiștii în igienă dentară. Pentru a obține rezultate maxime înfășoară ața sub forma literei C pe fața dintelui și prin spatele dintelui următor și mișcă-o de sus în jos.

4. Respiră aer curat

Dovezile științifice: Conform unui studiu publicat în New England Journal of Medicine persoanele care care trăiesc în orașe cu o calitate relativ bună a aerului trăiesc cu cîteva luni sau chiar un an mai mult decît media.

De ce funcționează? Aerul poluat conține microparticule ce pot declanșa reacții inflamatorii, susțin specialiștii. Și chiar un proces inflamator moderat poate contribui la apariția bolilor cardiovasculare.

Acționează: Indiferent unde locuiești poți alege să mergi pe străzile pietonale în locul arterelor cu circulație intensă. Autoturismele elimină substanțe nocive, iar atunci cînd inspiri profund favorizezi inhalarea lor.

5. Acceptă-ți vîrsta

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Sănătate

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!