4 efecte negative ale unui stil de viață sedentar

0
1226
stil de viata sedentar

La fel cum o viață activă vine la pachet cu avantaje asupra stării tale de sănătate, un stil de viață sedentar îți poate distruge bioritmul.

Lipsa mișcării poate afecta inima, plămânii, articulațiile, sistemul muscular și osos sau poate influența nivelul de glucide din sânge. În plus, are un efect direct și asupra stării tale de spirit. Sedentarismul a fost asociat chiar și cu afecțiuni grave precum cancerul sau declinul psihic al individului. Tot el este de vină pentru faptul că nu îți poți controla propria greutate.

În ciuda acestor probleme grave, nu de puține ori menționate în presa online și la televizor, mulți români încă evită cu încăpățânare sălile de sport sau plimbările prin natură.

Iată de ce un bărbat care vrea să fie sănătos și din punct de vedere fizic, și din punct de vedere psihic ar trebui să se antreneze regulat:

Sportul are grijă de inima ta

Sedentarismul este una dintre cauzele majore în dezvoltarea unor afecțiuni cardiace. Pentru că inima este un mușchi, aceasta devine din ce în ce mai rezistentă, dacă faci sport. Astfel, o ajuți să funcționeze corect și eficient, ținând departe bolile de inimă. The American Heart Association recomandă, de altfel, 30 de minute de sport la o intensitate moderată în fiecare zi – includem aici mersul pe jos, ciclismul sau înotul.

Tot mișcarea este cea care ne menține flexibilitatea arterelor, garantând o presiune arterială optimă. Potrivit centrului medical al Universității din Maryland, persoanele sedentare prezintă un risc cu 35% mai mare de a dezvolta afecțiuni precum hipertensiunea.

Sportul reduce riscul de artrită

Chiar dacă ultimul lucru la care te gândești atunci cânt te dor articulațiile este să faci sport, acesta chiar poate ajuta. Ba mai mult, este una dintre recomandările medicilor atunci când pacienții se plâng de astfel de afecțiuni. Lipsa mișcării nu va face decât să înrăutățească durerile. Cele mai benefice împotriva artritei sunt ridicarea greutăților și aerobicul.

Însă trebuie să iei măsuri pentru a evita accidentările. Astfel, nu uita de încălzire înainte de a face sport. Te poate ajuta și aplicarea unei surse de căldură pe articulațiile pe care plănuiești să le antrenezi.

Sportul te ajută să preiei controlul asupra propriei greutăți

Potrivit unui studiu efectuat de Universitatea din Maryland, persoanele care fac sport slăbesc mai rapid, chiar dacă nu își schimbă dieta. Pentru asta este nevoie de 45-60 de minute de mișcare, în fiecare zi. De regulă, pentru a slăbi semnificativ, trebuie să combini sportul cu dieta. Să ții un regim alimentar strict este dificil, însă statisticile arată că cei care fac și sport au o șansă de reușită mai mare să-și atingă țelul.

Beneficii suplimentare ale unei vieți active

Tot sportul este cel care reduce cu 50% riscul de a dezvolta un cancer de colon. În plus, și riscul de cancer de prostată este redus semnificativ. Iar persoanele care au dezvoltat deja un cancer la colon și care adoptă un stil de viață activ după vindecare au risc mai mic de recidivă.

Mersul pe jos, în schimb, reduce riscul de boli mintale. Iar un antrenament de 30 de minute, de trei ori pe săptămână, este de mare ajutor în tratarea depresiilor moderate.

Așadar, un stil de viață activ are beneficii dintre cele mai neașteptate. Un motiv în plus să mergi cu plăcere la sală.

 

Sursă foto: Shutterstock.com

(P) Articol realizat împreună cu doc.ro



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here