20 de trucuri pentru o viață mai fericită

0
1517

De Julie Stewart. Adaptare de Irina Mereacre. Ilustrații de Zohar Lazar. 

1/ Ia mai multe mese „fericite“

Într-un studiu publicat în revista Nutrition, persoa­nele care au urmat o dietă mediteraneeană timp de 10 zile s-au declarat mai mulţumite decât cele dintr-un grup de control. Asta se datorează magneziului din nuci (consolidează dispoziţia), dar și acizilor grași Omega-3 din pește (aceștia reduc nivelul de stres).

2/ Nu agonisi averi

Dacă scopul tău este să obţii un salariu mai mare, nu este nicio problemă – în afara cazului în care vrei să-ţi crești nivelul de satisfacţie. Richard Easterlin, profesor de economie la Universitatea California de Sud, a descoperit că, pe măsură ce oamenii câștigă mai mult, ei se adaptează la noul mediu și nu mai sunt satisfăcuţi de lucrurile pe care și le permit. Cere un alt fel de recompensă: cum ar fi să muncești de acasă. Angajaţii care au această opţiune sunt mai fericiţi decât cei „legaţi“ de birou, arată un studiu de la Stanford.

3/ Reconectează-te cu un amic

Investește timp în „resuscitarea“ unei relaţii de prietenie. Într-un studiu publicat în revista Emotion, persoanele care au încercat o serie de activităţi care cresc nivelul de fericire au declarat că cea mai importantă și mai semnificativă metodă a fost să-și consolideze relaţiile. „Reconectarea cu un prieten te poate scoate din ghearele depresiei“, spune Acacia Parks, autoarea studiului. Dacă vrei să te bucuri de mai multe beneficii, optează pentru o întâlnire tête-à-tête. (Participanţii la studiu au petrecut împreună câte 40 de minute și s-au văzut de mai multe ori.)

4/ Ia-o mai ușor

Ai auzit de euforia pe care o simt alergătorii la finalul unei curse extenuante? Ei bine, poţi trăi sentimentul și de pe bicicleta staţionară. Într-un studiu realizat la Universitatea Stanford, persoanele care au pedalat la o cadenţă de 50 rpm timp de 15 minute și-au îmbunătăţit dispoziţia cu 19%. Chiar dacă cercetătorii nu au stabilit cu precizie modul în care exerciţiul ne binedispune atât de rapid, efectul ar putea fi rezultatul creșterii nivelului de cannabinoizi (îmbunătăţesc dispoziţia) și al factorului neurotrofic (o proteină care accelerează activitatea neurală și protejează creierul) – ambele alimentate de transpiraţie.

MH0515_HEA_HAP_03

5/ Lasă cronometrul

Merită să-ţi faci griji doar pentru termenele-limită reale de la muncă. Un studiu din 2014 publicat în revista Journal of Personality and Social Psychology arată că angajaţii care își stabilesc termene-limită pentru orice sarcină („Pot să termin raportul în mai puţin de două ore“) sunt mai puţin fericiţi decât cei care nu fac asta („Lucrez la acest proiect până când îmi iese la perfecţie“). „Atunci când trăiești sub ameninţarea ceasului, riști să-ţi neglijezi atât creativi-tatea, cât și abilitatea de a aprecia perioadele de relaxare“, explică Anne Laure Sellier, autoarea studiului.

6/ Mulţumește-le celor dragi

Este simplu să-ţi schimbi perspectivele dacă dispui de instrumentele potrivite. În acest caz, de pix și de hârtie. Într-un studiu publicat în revista Emotion, persoanele care au scris o scrisoare de mulţumire pe săptămână s-au declarat mai fericite și mai bine-dispuse decât cele care și-au notat pur și simplu activităţile realizate recent. Partea cea mai bună: nu trebuie să trimiţi scrisorile ca să profiţi de acel sentiment de bucurie. Ne poţi mulţumi mai târziu.



1
2
3
4
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here