Ține greutatea sub control

0
926

De Cindy Kuzma. Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Fotoilustrație: Gluekit.

Unii tipi trebuie să urce pe un cântar (sau cel puțin să-și scoată tricoul) ca să-și câștige pâinea. Dacă lupţi în Octagon, vâslești la nivel olimpic ori faci acrobaţii la Cirque du Soleil, înveţi cum să te încadrezi în categoria de greutate. „Însă ciclul greutăţii  – ceea ce implică și pierderea rapidă în greutate – este condamnat eșecului“, spune dr. Yoni Freedhoff, director al Institutului Medical Bariatric din Ontario. „Pierzi masă musculară, proces care îţi scade rata metabolică și îţi îngreunează pierderea în greutate în runda următoare.“ În loc să urmezi o dietă restrictivă, fă schimbări cu care poţi trăi. La urma urmei, asta au făcut și acești bărbaţi.

Luptătorul

Thiago Alves

31 de ani, 1,78m

Între meciuri 88kg

Greutate de luptă 78kg

Cu ani în urmă, pentru a se pregăti pentru meciurile sale, Alves pierdea 15 kilograme în cinci săptămâni. Sărea peste mese și făcea exerciţii cardio de două ori pe zi. Stătea cu orele în saună. În 2010, după ce Alves a trebuit să renunţe la o luptă, pentru că nu avea greutatea necesară, a decis să-l angajeze pe nutriţionistul Mike Dolce. Acum el rămâne aproape de greutatea de luptă și slăbește cu trei săptămâni înainte de un meci prin reducerea mărimii porţiei cu 10-20%. Dacă vrea o gustare, bea un ceai verde.

Stabilește o țintă concretă „Un obiectiv fără o dată limită este doar un vis“, spune Dolce. Ţintește să pierzi săptămânal nu mai mult de 450 de grame per 45 de kilograme din greutatea ta actuală. Fă-ţi planul în consecinţă. Când îţi pregă­tești masa, respectă regula porţiei, pune în farfurie cantitatea pe care o consumi de obicei și apoi renunţă la o cincime. Și bea ceai verde.

 

Actorul

Patrick Heusinger

33 de ani, 1,83m

Greutate normală 88kg

Greutate „pe sticlă“ 82kg

Când Heusinger lucra la Omul de tinichea, un film Sci-Fi despre un robot cu o formă umanoidă perfectă, trebuia să fie în cea mai bună condiţie fizică. Și, deși era în formă, a trebuit să mai slăbească șapte kilograme. Prin urmare, și-a raţionalizat regimul alimentar folosind un serviciu de catering. Rezultatul: un six-pack de star.

Externalizează-ți mesele Când cercetătorii britanici au studiat participanţii care încercau să piardă cinci procente din greutatea corporală, persoanele care au folosit un serviciu de catering erau de trei ori mai predispuse să aibă rezultate pozitive decât cele care nu au făcut-o. Heusinger și-a ţinut în frâu poftele prin notarea lor într-o listă, pe telefon. Strategia l-a ajutat să conștientizeze poftele și să le evite.

 

Jocheul

Jeff Johnston

45 de ani, 1,63m

Greutate normală 59kg

Greutate de cursă 52kg

Este adevărat că Johnston s-a îngrășat de când s-a retras în urmă cu opt ani, dar acum este mult mai sănătos. În perioada când încă activa, încerca să atingă greutatea necesară stând ore întregi în saună. Alţi călăreţi vomitau și foloseau diuretice. Acum Johnston își menţine greutatea cu friptură de vită ori pui la cină, alături de legume și fructe. Exerciţiile lui includ alergări, flotări și muncă la propria fermă.

Pariază pe tine Jocheii privesc competiţiile ca pe o motivaţie de a pierde grăsimea, dar tu poţi folosi o aplicaţie pentru telefon precum Pact (instalare gratuită) pentru a câștiga bani de fiecare dată când mergi la sală ori mănânci sănătos. De asemenea, inspiră-te din planul alimentar al lui Johnston. Însă nu te limita la un singur tip de produs. Umple-ţi farfuria cu arome complementare precum cuburi dulci de pepene cu o salată picantă de ridichi ori o tartă de grepfrut cu dovlecei la grătar.

 

Canotorul

Nick LaCava

28 de ani, 1,92m

Greutate normală 75kg

Greutate de Olimpiadă 70kg

Pe când era foarte aproape de Jocurile Olimpice din 2012, LaCava cântărea cu cinci kilograme peste limita admisă. „Eram într‑o barcă, cu patru persoane“, spune el. „Fiecare membru al echipei trebuia să cântărească în jur de 70 de kilograme.“ Deși iubea dulciurile, a trebuit să evite consumul lor și le-a înlocuit astfel cu legume. Se antrena zilnic timp de cinci ore și mânca produse bogate în proteine la sfârșitul sesiunilor.

Mixează-le Într-un studiu din Australia, cercetătorii au observat că aceeași dietă săracă în calorii producea o mai mare pierdere în greutate dacă includea mai multe legume. Consumă între trei și cinci porţii pe zi. Nu poţi să mesteci atâtea verzituri? Prepară din ele un shake. Și recompensează-te zilnic cu ceva dulce, de maximum 200 de calorii, cum ar fi o ciocolată cu 70% cacao.

 

Acrobatul

Valeriy Simonenko

40 de ani, 1,55m

Greutate normală 87kg

Greutate de scenă 87kg

Dansurile cu tematică sexuală în faţa unei audienţe de sute de oameni oferă ­sigur o motivaţie. „De regulă, sunt îmbrăcat sumar“, spune Simonenko, care a apărut în spectacolul de cabaret Zumanity de la Cirque du Soleil. El își menţine condiţia fizică prin consumul zilnic a câteva sute de grame de proteine și monitorizarea cantităţilor cu o aplicaţie.

Monitorizează-ți hrana „Pentru a păstra masa musculară în timp ce pierzi grăsime, consumă zilnic în jur de un gram de proteine per 450 de grame din greutatea corporală“, spune dieteticianul Marie Spano, și cel puţin 30 de grame de proteine la o masă pentru a preveni înfometarea. Efectul proteinelor asupra senzaţiei de saţietate e direct legat de doză. Simonenko își atinge obiectivul cu iaurt grecesc, pudră de proteine, pui, ouă, ton la grătar și quinoa. Calculează totalul de proteine cu aplicaţia MyFitnessPal.

 

Nutriționistul atotștiutor

De Mike Roussell

Este iaurtul grecesc mai sănătos?

Cel grecesc conține o cantitate aproape dublă de proteine și pe jumătate de carbohidrați față de cel obișnuit, fiind o alegere ideală. Dar fii atent la aportul de zahăr: unele iaurturi grecești au 17 grame de zahăr per porție. (12 bucăți de biscuiți Oreo au 14 grame.) Consumă iaurt grecesc simplu (cu orice procentaj de grăsime) și adaugă semințe de in sau de chia pentru o textură crocantă și fructe de pădure pentru a-l îndulci. Ori nuci, semințe de rodie și o jumătate de lingură de pudră de proteine cu aromă de vanilie.

Ce alimente pot mânca după-amiază pentru a preveni o scădere a nivelului de energie? 

Nu abuza de energizante. Corpul și creierul tău au nevoie de cantități egale de proteine la fiecare ­masă pentru a combate lipsa de energie. Și consumă mai puțini carbohidrați. Un aport prea mare de pâine, bomboane, orez poate ­duce la o „prăbușire energetică“, așa că rămâi la o porție de carbohidrați cât un pumn pentru o masă. Gustarea mea de prânz constă în batoane de mozzarella și un măr. Combinația proteine-grăsimi-zahăr-fibre furnizează ­constant energie.

Dr. Mike Roussell este consultant în nutriție și locuiește în Rochester, New York. Urmărește-l pe Twitter la @mikeroussell.

Articol preluat din ediția de martie 2016.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here