Știrile pe care trebuie să le afli – acum!

0
120

Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Ilustrație: Catherine A. Moore.

Sănătate cu cereale

Un studiu făcut la Harvard arată că cei care au mâncat -zilnic cereale au fost cu 24, 30 și 13 procente mai puțin expuși riscului de a muri de boli cardiovasculare, diabet și cancer gastrointestinal. Meritul e al fibrelor care diversifică microflora intestinală, luptă cu inflamațiile și normalizează nivelul colesterolului.

Antrenează-te acum pentru o viață mai lungă

Dacă ești (sau ai fost) fit în adolescență, felicitări: ai adăugat ani la viața ta. Oameni cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani au fost evaluați din punct de vedere fizic și urmăriți timp de 27 de ani. Cu fiecare minut în plus petrecut pe banda de alergare în tinerețe, riscul lor de a deceda în cei 27 de ani a scăzut cu 15 procente.

Sportul îți ajută memoria

Oamenii de știință care studiază aerobicul au descoperit o legătură între condiția fizică și volumul mărit al zonei din creier numite cortex entorhinal, asociată memoriei. O explicație plauzibilă: antrenamentul cardio pompează mai mult sânge către creier, speculează cercetătorii.

Infertilitatea poate fi un avertisment

Bărbați cu infertilitate, atenție: într-un studiu al Universității Stanford s-a demonstrat că bărbații infertili au un risc crescut de a face diabet zaharat (81%), boli de ficat (53%) și -boli cardiovasculare (20%). Infertilitatea înseamnă o cantitate scăzută de testosteron în corp, care contribuie și la celelalte probleme.

Secret delicios pentru virilitate

În cazul bărbaților de vârstă -medie -care consumă -multe fructe și vin roșu, șansele de a -suferi de disfuncție erectilă sunt mai -mici. Un studiu făcut pe 25.000 de bărbați a -asociat consumul de căpșune, afine, mere, pere, sucuri din citrice și vin roșu cu un risc scăzut cu 19% de a -suferi de disfuncție erectilă. „De vină“ sunt flavonoidele din fructe, care ajută la relaxarea vaselor san-g-vine. Fă și exerciții, iar riscul va scădea și mai mult.

Dacă sforăi, pierzi (ani)

Cu cât dormi sau stai mai mult, cu atât crește riscul de a -muri. Oamenii de peste 45 de ani, care fac mai puțin de 150 de minute de activitate fizică săptămânal, dorm mai mult de nouă ore pe zi și stau jos mai mult de șapte ore pe zi sunt de patru ori mai expuși riscului de a deceda în următorii șase ani decât cei activi.

Băutura preferată te pune în pericol?

Consumul de lichior sau vin alb poate crește riscul de cancer al pielii. Participanții la un studiu care au băut un pahar pe zi au avut un risc mai mare cu 24% de a dezvolta carcinom bazal, decât cei abstinenți. Compușii din alcool pot afecta sensibilitatea pielii la lumină. În schimb, nu s-a observat un risc crescut la consumul de bere sau vin roșu.

Grăsimea poate afecta creierul

Pentru fiecare două unități adăugate la un IMC de 25, hipocampusul se micșorează cu aproximativ 1%. Boli ale creierului precum Alzheimer sunt asociate cu contracția timpurie și rapidă a hipocampusului. Astfel, un bărbat obez ar putea suferi de demență cu doi ani mai devreme decât un bărbat slab. Grăsimea poate produce molecule inflamatorii toxice pentru neuroni.

Lipsa micului dejun = probleme seara

Dacă sari peste mic‑dejun îți poți afecta performanța antrenamentelor chiar și nouă ore mai târziu. Zece bărbați care nu au servit masa de dimineață (dar au mâncat la prânz) au avut o performanță cu 4,5% mai scăzută decât în zilele în care au avut parte de ambele mese, potrivit unui studiu realizat în Marea Britanie.

Băuturile dulci produc grăsime periculoasă

Persoanele care consumă regulat băuturi dulci au mai multă grăsime viscerală – în jurul organelor abdominale – și risc -crescut de diabet și boli cardiovasculare. În schimb, nu s-a descoperit nicio legătură între băuturile dulci și grăsimea subcutanată – tipul mai puțin periculos, de sub piele. Nu se întâmplă asta la băuturile carbogazoase dietetice.

Alungă diabetul cu gantere 

Bărbații cu diabet zaharat își pot atenua simptomele ridicând greutăți. O cercetare a demonstrat că oamenii care fac antrenamente de forță sunt în stare să-și controleze nivelul zahărului din sânge, probabil datorită faptului că ridicarea greutăților îmbunătățește sensibilitatea la insulină. Efectul a fost mai puternic la persoanele diagnosticate recent.

Nu ignora efectele operației la prostată

În urma unui studiu, s-a constatat că trei din zece pacienți nu știau că intervenția chirurgicală poate avea ca rezultat incapacitatea de a ejacula ori poate induce ejacularea „uscată“ (retrogradă). Mai mult de atât, doar 10% dintre cei care au răspuns la sondaj au fost avertizați de riscul de scurtare a penisului.

Articol preluat din ediția de mai 2016.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here