Scapă de grăsime în aer liber

0
981

De Michael Easter. Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Foto: Ian Maddox.

Armata americană are numeroase secrete. Dar cel mai bine păstrat este modul în care transformă bărbați obișnuiți în luptători aprigi și în formă. În ultimii 250 de ani, soldații au mers în drumeții cu rucsacii grei în spate, activitate cunoscută drept „rucking“ în limba engleză.

Sună simplu și chiar e. Însă îți va duce antrenamentul la un alt nivel. „Mersul cu greutatea în spate îți va îmbunătăți condiția fizică și sănătatea“, spune dr. Doug Kechijian, fiziolog, soldat din Forţele speciale americane. Și  îți va crește rezistența la accidentări.

Iată ce beneficii îți poate aduce această activitate simplă de a merge sau de a face drumeții cu un rucsac greu în spinare.

Urcatul pe munte arde multe calorii…

Pentru bărbatul obișnuit, o plimbare vioaie de 30 de minute arde circa 155 de calorii, conform Compendium of Physical Activities. Dar dacă transportă în spate un rucsac cu o greutate de 10 kilograme, numărul sare la 180 de calorii.

Prin urmare, dacă îți plimbi câinele timp de 30 de minute pe săptămână, având un bagaj încărcat în spate, vei topi suficiente calorii pe parcursul unui an pentru a pierde aproximativ patru kilograme de grăsime pură.

Urcă un deal sau un munte și vei topi un număr mult mai mare de calorii. În timp ce faci trasee în drumeții, tu urci și cobori dealuri și ocolești obstacole precum copaci și stânci. Drept rezultat, inima și toți mușchii sunt într-o permanentă provocare pentru a-ți menține organismul stabil și pentru a rămâne în mișcare. Este un antrenament al întregului corp și necesită multă energie în timpul drumeției și după. Mai mult, 45 de minute dintr-un astfel de antrenament intens stimulează metabolismul timp de 14 ore după terminarea traseului, determinându-te să topești suplimentar 193 de calorii, spun cercetătorii de la Universitatea Appalachian, SUA.

„Este un antrenament foarte benefic pentru pierderea grăsimii, deoarece e intens și arde calorii, dar nu te solicită atât de mult. Îl poți face ore în șir fără să te oprești“, spune Dan John, antrenor de forță din Salt Lake City. Deși un antrenament intens în circuit poate arde mai multe calorii per minut, acesta durează doar o jumătate de oră. În schimb, drumeția cu rucsacul încărcat durează mult mai mult, generând o mai mare ardere de calorii per total.

… și construiește anduranță

Beneficiile cardio ale mersului cu greutăți sunt comparabile cu cele ale alergatului.

Dacă mergi pe un teren plat cu un rucsac greu în spinare, vei profita de beneficiile cardiovasculare similare cu cele ale unei sesiuni lungi și lente de jogging. Dar fiecare mușchi din corpul tău lucrează la un alt nivel. Bătăile inimii tale stau la un nivel ridicat. „Asta înseamnă mai mult oxigen furnizat către mușchii activi, ceea ce îți crește rezistența“, spune dr. Chris Frankel.

Pe dealuri, vei experimenta mai multe oscilații ale bătăilor inimii pe măsură ce urci și cobori. Asta imită antrenamentul pe intervale atât din punct de vedere al senzațiilor trăite, cât și al rezultatelor. „Îți solicită mai mult sistemul cardiovascular, poate recruta mai multe fibre musculare de tip II – cele care te ajută să ridici greutăți mari și să te miști exploziv – și îți îmbunătățește anduranța“, spune Frankel.

Combinarea acestor două tipuri de antrenamente se aseamănă cu modificarea motorului unei mașini pentru a avea mai mulți cai putere și un kilometraj mai bun la combustibil. Asigură-te că le obții pe amândouă.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here