Pune-ți fundul la treabă

0
627

De BJ Gaddour, director de fitness Men’s Health. Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Ilustrații: Steve Sanford.

Fesierii cu musculatură bogată te fac să pari mai puternic și mai suplu. De fapt, un posterior potrivit îți poate reduce chiar și riscul de accidentări. Vrei să pari mai înalt? Încordează-ți fundul, stai drept și uimește toți privitorii. Bonus: tocmai ți-ai reglat și postura. Fă-ți un posterior bombat – rapid – cu aceste trei mișcări.

Ridicări de bazin

MH0416_FOB_USE_29MH0416_FOB_USE_30

Această mișcare te învață să generezi forță din șolduri în loc să folosești partea inferioară a spatelui – soluția pentru a evita accidentarea. Efectuează 10-20 de repetări ca încălzire înainte de genuflexiuni ori îndreptări. Sau fă trei-cinci seturi a câte 10-20 de repetări cu o halteră grea. Asigură-te că încordezi mușchii gluteali la fiecare ridicare.

Balansare cu kettlebell

MH0416_FOB_USE_31MH0416_FOB_USE_32

Balansarea este o mișcare a în-tre-gului corp, care topește grăsimea și te pregătește să-ți activezi mușchii gluteali. Modul meu preferat de a o face: alege un număr de repetări – 500, să zicem – și completează-le de-a lungul unei zile. Fă 50 de balansări la fiecare oră. Sau încearcă un antrenament de 25 de minute a câte 20 de balansări la fiecare minut.

Urcări și coborâri la stepper

MH0416_FOB_USE_33MH0416_FOB_USE_34

Este o mișcare naturală care poate ajuta echilibrul și poate îmbunătăți puterea și mobilitatea picioarelor, construind în același timp fesieri puternici. Deseori îmi termin antrenamentele cu zece minute de urcări și coborâri la stepper cu alternarea picioarelor. Mă ajută la întărirea genunchilor și la crearea de rezistență în partea inferioară a corpului.

Alte informații utile…

Apa de arțar

Ce este Seva arțarului. Colectată și procesată, apoi vândută în magazine, arată ca o băutură provenită direct de la robinetul atașat de un arțar. Nu, nu este sirop – ăsta e obținut prin fierberea sevei. Lichidul are un gust ușor dulceag, conține mai puține calorii decât apa de cocos și mai mult de 45 de nutrimente esențiale, susțin producătorii.

Verdictul „Este mai sănătoasă decât o băutură sportivă cu mult zahăr“, spune ­dieteticianul dr. Goldstein-Berkowitz. Dar este puțin probabil ca o mare parte dintre nutrimentele menționate să fie prezente într-o cantitate suficientă încât să aibă ­vreun efect asupra sănătății organismului. Și, probabil, ar trebui să bei o cantitate mare ca să observi beneficii precum o scădere a oboselii musculare. Caută un produs cu 10-20 de calorii per 230 de grame. Sau economisește banii și bea apă.

Un răsfăț pentru inimă

Ciocolata poate reduce riscul de accident vascular cerebral, afirmă un studiu britanic. Persoanele care au consumat cel puțin 250 de grame de ciocolată pe zi (dar nu au abuzat de dulce) au avut un risc mai mic cu 22 de procente de a suferi de AVC decât cei care nu au mâncat. Autorii studiului cred că flavonoidele (din cacao), acizii grași și calciul (din lapte) pot ajuta la menținerea unor niveluri sănătoase de lipide în sânge și a unei tensiuni arteriale optime, eliminând astfel riscul de AVC.

Articol preluat din ediția de mai 2016.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here