Pedalează spre aventură

25 iulie 2013

Ai neglijat destul vehiculul cu care explorai lumea când erai doar un copil. Vara asta trebuie să readuci bicicleta în viaţa ta

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

De Mark Steffen • Adaptare de Irina Mereacre • Foto: Shutterstock

Când erai copil te plimbai peste tot cu ea. Acum te deplasezi cu maşina, chiar dacă ştii că bicicleta e unul dintre cele mai utile şi distractive instrumente pentru exerciţii. Aşadar, ce mai aştepţi? E momentul să urci iar pe şa.

Și dacă tot ai câteva zile libere și vremea îți permite, testează-ți limitele și pune-ți bicicleta la încercare. Alege drumuri denivelate, păduri de la marginea orașului sau vreun traseu de munte. Iar dacă prinzi gustul, treci la următorul nivel – cumpără-ți o bicicletă specială pentru astfel de activități. Pe pagina următoare ai câteva sugestii care îți vor fi de folos. Dar până atunci, ca să faci lucrurile ca la carte și să te bucuri de toate beneficiile unei plimbări cu bicicleta – te menții în formă, ai un tonus psihic bun și îți satisfaci nevoia de adrenalină – citește ghidul următor. Te va ajuta să atingi performanța.

 

Antrenamentele
Determină cadenţa pe care o ai (cât de rapid pedalezi). Numără câte rotaţii de pedale faci în zece secunde şi înmulţeşte cu șase. Acesta este RPM-ul tău – numărul de rotaţii efectuate într-un minut.

PEDALEAZĂ ÎN VITEZĂ
Scopul: eficienţă maximă
1. După ce faci încălzirea, setează o viteză potrivită care să-ţi permită să pedalezi în siguranţă, în timp ce picioarele se învârt cât de rapid poţi. Menţine ritmul pentru trei minute. Dacă nu poţi controla bicicleta, încetineşte.
2. Coboară la o cadenţă mai uşor de manevrat, între trei şi cinci minute.
3. Repetă de trei până la cinci ori.

 

ANTRENAMENT ÎN INTERVALE
Scopul: rezistenţă cardio
1. Când mergi pe un drum drept, alege o viteză folosită pentru a urca un deal (foaie mică, pinion mare), la o cadenţă de 70-75 de RPM. Efortul tău ar trebui să fie la nivelul șase sau șapte pe o scară de la unu (uşor) la zece (cu toată energia).
2. Menţine ritmul pentru circa zece minute.
3. Revino la un ritm moderat pentru cinci minute.
4. Repetă intervalul de două ori.
5. Efectuează acest antrenament de trei ori pe săptămână, cu o zi de repaus între sesiuni.


Sursa: Chris Carmichael, ­proprietar la Carmichael Training Systems şi unul dintre antrenorii personali ai lui Lance Armstrong

 

Vrei să-ți salvezi vechea bicicletă?
Editorii de la revista Bicycling sugerează să începi cu lanţul. Poţi să previi tocirea, dacă ungi niturile cu un lubrifiant pentru lanțuri. Lasă-l cinci minute ca să-și facă efectul, rotește pedalele înapoi de zece ori, așteaptă alte cinci minute, apoi șterge lanțul în timp ce rotești iar pedalele înapoi. Verifică și ajustează frânele; ar trebui să țină fără să scârțâie.

 

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Adventure

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți