Natura – noua ta sală de forță

30 august 2013

Scapă de rutină și depășește-ți limitele cu acest plan de antrenament pe care poți să-l urmezi oriunde te-ai afla!

Previous1 din 5Next
Poți folosi tastele ← →

De Arthur Jones •  Fotografii de Byron Keulemans

Este 5.30 P.M. și e luni, iar tu privești cu insistență spatele lipsit de fermitate al unui tip cu prea mult păr pe corp. Deși poartă maiou, tot nu reușește să-și ascundă pilozitatea. Transpiră, înjură printre dinți, își verifică în permanență ceasul și nu-și poate lua ochii de la aparatul cardio. Tipul în maiou e al treilea la coadă – așteaptă să alerge și nu mai e mult până va călca pe banda aflată în mișcare. Tu ești al patrulea. În mod ironic, după ce-ai supraviețuit traficului infernal ca să ajungi la sală, acum ești mai stresat ca niciodată. În jurul tău, oamenii își așteaptă rândul la băncuțe înclinate și ridicări de gantere sau sunt înghesuiți în vreo sală de exerciții. Iar asta trebuia să fie supapa ta de evacuare, evadarea de la birou și din rutina zilnică. În realitate, ce faci aici e mai degrabă un exercițiu ambalat la cutie; o chestie costisitoare care vrea să trateze simptomele unui stil de viață prost, în loc să găsească sursa acestuia.
Acum aruncă o privire asupra lui Mike Fitch, modelul din acest articol. E tipul care face flotarea perfectă (din poziție stând în mâini!) pe plaja din Llandudno, Marea Britanie. El n-are treabă cu cozile, cardurile de membru, aerul reciclat, antrenamentele plictisitoare sau oamenii ăia care-și admiră musculatura în oglindă. Mike face sport în aer liber, folosindu-și greutatea corpului drept rezistență și niciodată nu se satură de antrenamentui lui. Vestea bună? Ca să faci asta nu trebuie să fii nici model, nici antrenor personal – și tu poți să schimbi statul la cozi cu răsăritul și trilurile păsărilor. Mai mult decât atât, poți să arăți ca tipul ăsta. Citește mai departe și urmărește evoluția exercițiului.

Mike a călcat pe urmele tatălui său pasionat de un stil de viață sănătos și a făcut exerciții de forță încă de la 15 ani. Împreună au construit propria sală de sport în subsolul casei lor întrucât, chiar și în acea vreme, ei își doreau să se antreneze în maniera proprie. Fitch și-a format un vocabular de fitness în urma unor investigații pe cont propriu și a sfaturilor primite de la alți antrenori nonconformiști. A apelat la greutăți kettlebell, powerlifting, gimnastică, echilibrul mâinilor, capoeira, parkour, mișcări de luptător și chiar ceva break-dance. Obosise să-și pună toată speranța doar în metalul greu al ganterelor și al barelor, așa că a început să caute adevărul despre fitness în alte discipline ale exercițiului. De asemenea, s-a concentrat asupra nutriției, testând noi diete și metode de alimentare, cu scopul de a găsi rețeta ideală pentru corpul lui. Ba chiar și-a propus să slăbească 25 de kilograme – a luat în greutate intenționat doar ca să găsească cea mai bună modalitate de a scăpa de excesul de grăsime. Această goană constantă după formula perfectă de fitness l-a motivat să devină antrenor personal. Clienții lui sunt de la atleți profesioniști la o bătrânică de 90 de ani care și-a fracturat șoldul. După 12 ani de experiență ca antrenor personal și asimilarea tuturor informațiilor din domeniul fitness-ului, el a creat sistemul Global Bodyweight Training, sau GBT (globalbodyweighttraining.com), o combinație între cele mai bune părți din diferite discipline de fitness din întreaga lume. Cel mai important beneficiu al acestei metode de antrenament este că i se poate potrivi oricui, de la atleții cu performanțe crescute, până la bunica ta.    

Eficacitatea planului GBT (și a antrenamentului prin greutatea corpului în general) este o chestie numită „adaptare neurală“, și presupune forțarea corpului astfel încât să se adapteze și să facă performanță, indiferent de provocările la care îl supui. „În GBT vei începe cu o flotare simplă, dar în final vei progresa și vei face flotări într-o singură mână, ceea ce presupune foarte multă rezistență, precum și stabilizarea corpului“, susține Mike. „Este un exercițiu care solicită mult sistemul nervos – pentru efectuarea unei sarcini anume sunt puși în funcțiune mai mulți mușchi, iar asta înseamnă că vei utiliza mai mult oxigen și vei arde mai multe calorii.“

Previous1 din 5Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Adventure

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!