Ia-ți porția de adrenalină

0
400

De Mark Bailey, Lila Battis și Irina Mereacre. Foto: Guliver/GettyImages, Jump Adventure.

Poate că ți-ai propus să cucerești într-o bună zi vârful Uhuru Peak al masivului Kilimanjaro ori să faci scufundări la Marea Barieră de Corali. Două visuri excelente, de altfel. Însă dacă pierzi timpul doar gândindu-te la ele, riști să ratezi experienţe care îţi pot schimba viaţa.

Acţionează! Dacă nu ai curaj să explorezi locuri noi, departe de casă, vei pierde un beneficiu extrem de important: cercetătorii de la Universitatea Essex, Anglia, au constatat că persoanele care petrec timpul în natură revin în lumea civilizată mai fericiţi și cu o stimă de sine ridicată. „Dacă stai între patru pereţi, în faţa calculatorului, se creează un răspuns inflamator la stres, care îţi afectează întregul organism“, spune dr. Eva Selhub, autoarea cărţii Your Health Destiny. „Timpul petrecut în natură împiedică acest lucru, neutralizând răspunsul corpului la stres.“

Descoperă șapte destinaţii care te vor convinge să investești în vacanţe pline de adrenalină. Locuri care îţi taie respiraţia și totodată te ajută să-ţi limpezești mintea. Să înceapă distracţia!

1. Alege raftingul/ Scoţia

rafting 1

Aruncă-te cu o barcă gonflabilă în apele învolburate ale râului Spean din ţinuturile muntoase ale Scoţiei. „Defileul Spean se întinde pe o lungime de cinci kilometri și jumătate și există o singură cale de ieșire“, spune Ben Starkie de la Vertical Descents. Traseul este dificil și, prin urmare, solicitant din punct de vedere fizic, așa că dacă ești la prima ieșire, pornește la drum alături de cineva experimentat.

Fii zen Când cobori în viteză pe râu, mintea ta atinge o precizie nemaiîntâlnită, ajutându-te să filtrezi gândurile inutile și să te concentrezi asupra acţiunii în sine. „Activităţile pline de adrenalină ne îmbunătăţesc claritatea mentală și ne ajută să fim mai alerţi întrucât în cazul aventurilor extreme trebuie să ne concentrăm asupra unei singure sarcini“, spune dr. Rhonda Cohen, specialist în psihologia sportivă de la Universitatea Middlesex.

Pregătește-te Ca să cobori orice râu într-o formă maximă, efectuează un circuit din ridicări pe vârfuri, sărituri pe cutie, răsuciri de trunchi din așezat, mersul ursului, genuflexiuni și împins cu bara (fă patru seturi a câte 40 de secunde per exerciţiu, de două ori pe săptămână, timp de șase săptămâni).

Preț: O zi de rafting în defileul Spean te costă 120 de euro. verticaldescents.com



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here