Găsește-ți perechea perfectă

0
1094

Par ascuțiți. Bifat. Sunt la reduceri. Bifat. Angajata sexy a magazinului spune că pantofii îți scot în evidență mușchii gambei. Verifică de două ori.

Dar înainte de a scoate cardul de credit, asigură-te că noii pantofi fac mai mult decât să-ți încălzească picioarele. „Pantofii joacă un rol important în protejarea pelvisului și a coapselor“, spune Lori Thomsen, fizioterapeut în Lincoln, Nebraska. Thomsen avertizează că mușchii, ligamentele și tendoanele tale se pot suprasolicita imediat dacă nu beneficiază de un sprijin adecvat. Iar asta te expune la accidentări – și, de asemenea, te face mai puțin competitiv în sportul practicat. Prin urmare, indiferent cât de mult sunt lăudați pantofii, oprește-te și efectuează inspecția noastră din trei pași. Dacă acei pantofi pică testul de mai jos, lasă-i pe raftul din magazin.

Pasul 1

Presează

Când pui presiune pe partea din spate, ar trebui să fie tare și să cedeze foarte puțin. Această rigiditate ajută la diminuarea mișcării care poate pune presiune pe ligamente și pe tendoane.

Pasul 2

Îndoaie pantoful

Dacă se flexează de la mijloc, nu e bine. Susținătorul plantar maximizează puterea de împingere a mușchilor fesieri, iar îndoirea pantofilor în dreptul degetelor reproduce mișcarea naturală a piciorului.

Pasul 3

Comprimă talpa

Pernuța din dreptul călcâiului trebuie să fie fermă, mai ales de-a lungul marginii exterioare. Tălpile solide previn suprasolicitarea gleznelor și a picioarelor, precum și riscul de accidentare.

 

Alte informații utile…

Medicul de serviciu – dr. Oana Zărnescu

Oricât de mult aș dormi, sunt mereu obosit. E posibil să am diabet?

Într-adevăr, semnele diabetului zaharat pot fi de multe ori destul de discrete. Pe de altă parte, oboseala este un simptom nespecific, el se regăsește într-un număr foarte mare de afecțiuni (anemie, hipotiroidie, sindrom de apnee în somn etc.). Așa că îți recomand să te programezi la medicul de familie pentru un consult și un set de analize. În ceea ce privește numărul de ore de somn, acesta nu e întotdeauna relevant. E important să dormi într-un interval orar corect (10-11 p.m. până la 6 a.m.) și să ai asigurate condiții optime.

Dr. Oana Zărnescu este medic specialist în medicină de famile, competență în ecografie generală.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here