Fă-ți singur chipsuri de legume

0
571

Adaptare de Oana Popa. Foto: Johanna Parkin.

1. Cumpără

Cartofi dulci Aceștia sunt diferiți de cartofii obișnuiți. Conțin fibre, vitamina A și C și o varietate de antioxidanți cu efect imunizant. Și, pe deasupra, sunt dulci.


Varză kale E o leguminoasă cu frunze viguroase, ce conține vitamina A, benefică pentru vedere, vitamina K, pentru inimă, și fitonutrimente, anticancer. Încearcă și kale roșie de Rusia sau kale de Toscana.

Sfecla roșie Conține vitamina C, nitrați (care cresc rezistența și pot reduce tensiunea) și antioxidanți ­­anti­inflamatori.


 

 2. Prepară

Preîncălzește cuptorul la 170 de grade și taie legumele în felii subțiri, de dimensiuni potrivite. Dacă folosești sfeclă sau cartofi dulci, dă-i pe răzătoarea în V (99 de lei, delimano.ro) pentru a obține rapid felii subțiri. Dacă vrei chipsuri crocante, asigură-te că legumele nu sunt umede; în acest sens, poți folosi o strecurătoare pentru salată, un prosop de bucătărie sau poți să le ții la aer și să ai răbdare. Apoi, unge feliile cu puțin ulei de măsline.

 

 3. Asezonează

Piper cayenne

Chimen

Parmezan

Dă legumele la cuptor și lasă-le să se coacă până când devin crocante, cam 10-15 minute. Lasă-le să se răcească, timp de câteva minute, înainte de a le servi. Trebuie mâncate în aceeași zi, altfel se vor înmuia și nu vor mai fi crocante.

 

4. Coace-le în cuptor

Dă legumele la cuptor și lasă-le să se coacă până când devin crocante, cam 10-15 minute. Lasă-le să se răcească, timp de câteva minute, înainte de a le servi. Trebuie mâncate în aceeași zi, altfel se vor înmuia și nu vor mai fi crocante.

 

Probabil îți va fi poftă de o bere alături. Alege o bere Ale, cu o concentrație mică de alcool (berea obișnuită are în jur de 5%). Vei da pe gât mai puține calorii, fără să renunți la aroma puternică. Ia o gură de bere. Ronțăie un chips. Rânjește satisfăcut și ia-o de la capăt.

Articol preluat din ediția de noiembrie 2016.




SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here