E posibil ca pastele și cartofii să te ajute de fapt să slăbești?

0
1089
paste

Să vă fie de bine, iubitori de carbohidrați, știm că vă bucurați.

Cum ar fi dacă v-am spune că alimentele albe, în general, vă ajută să slăbiți, vă dau nutrienți de care aveți nevoie și conțin mai multe fibre decât multe alte mâncăruri?

Știm, alimentele albe rafinate, procesate peste măsură, cum ar fi zahărul, făina și pâinea nu sunt chiar cele mai bune prietene ale unui abdomen în pătrățele.

Dar dacă le pui în aceeași oală cu produse cum sunt conopida, fasolea albă, cartofii sau pastele, poți trage concluzii greșite.

Un studiu recent din Nutrition and Diabetes arată că un consum regulat de paste, ca parte a dietei mediteraneene din Italia, a fost asociat în mod negativ cu Indicele de Masă Corporală, circumferința taliei sau raportul dintre talie și șolduri.

Da, cei care mănâncă paste au talia mai subțire și cântăresc mai puțin.

Ce concluzie tragem de aici?

Secretul oricărui tip de mâncare chiar nu stă în culoare. Este vorba de mărimea porției. La paste se aplică perfect teoria asta, la fel și la cereale, pâine și pizza.

Ai auzit spunându-se că otrava stă în dozaj?

Acestea fiind zise, soluția este să evităm „porțiile americane” tipice și să folosim „alimentele albe” ca garnituri. Echilibrează-ți apoi restul farfuriei cu legume colorate, fructe și proteine.

„Pastele sunt un mod excelent de a-i face pe oameni să mănânce alte alimente bogate în nutrienți, cum ar fi semințe, legume sau ierburi proaspete”, spune Frances Largeman-Roth, R.D.N., care a scris The Carb Lovers Diet and Eating in Color.

Alte alimente, cum ar fi cartofii, sunt din aceeași categorie. Folosește un cartof ca bază peste care să adaugi alte ingrediente: pune deasupra legume și carne slabă de vită pentru o masă simplă și echilibrată.

Carbohidrații sunt esențiali pentru sănătate și sunt sursa preferată de energie a corpului și a creierului”, spune Largeman-Roth.

Eliminarea lor te face să te simți stors la birou și epuizat la sala de sport.

Trei lucruri cheie de reținut:

  • Folosește „alimente albe” precum pastele și pâinea ca parte din masa ta, nu ca element principal al el. Echilibrează-ți masa cu o cantitate proporțională de proteine slabe și legume și folosește alimentele albe doar ca vehicul pentru alte lucruri mai nutritive.
  • Bucură-te de o varietate mare de alimente albe neprocesate: conopidă, fasole albă, ceapă, etc. Ai nevoie de fibrele, vitaminele și mineralele pe care fiecare dintre ele le oferă.
  • Nu există un aliment, un ingredient sau o culoare anumite care să-ți repare sau să-ți strice dieta sau sănătatea.


LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here