Suferi de insomnie? Aceste sfaturi te vor ajuta!

0
199

Adaptare de Oana Popa. Guliver/ThinkStock.

Fă-ți ordine în cameră Dezordinea din jur îți poate afecta somnul, potrivit ultimelor cercetări (în rândul suferinzilor de disposofobie) publicate în jurnalul medical Sleep. „Abundența de stimuli vizuali îți copleșește sistemul nervos și îți dă o stare de neliniște“, spune consultantul MH în somnologie, dr. W. Christopher Winter.

Renunță la alcool

Băutura te poate ajuta să adormi, însă duce la creșterea undelor cerebrale alfa, care te împiedică să intri în faza MRO a somnului. Dacă ai consumat prea mult alcool, nu uita să bei multă apă înainte de culcare, pentru a diminua concentrația de alcool din sânge, dar și regretele de a doua zi dimineața.

Culcă-te dezbrăcat

Somnul adânc e legat de temperatura corpului, care scade atunci când ațipești și revine la normal în zorii zilei. Încearcă asta: fă un duș cu apă caldă sau fă sex, ceea ce îți va ridica temperatura corpului. Apoi, culcă-te dezbrăcat, învelit cu un cearșaf și o pătură pe care le poți da ușor la o parte.

S-a decis!

Oamenii obosiți dorm mai bine. Cercetătorii de la Universitatea Pennsylvania au ajuns la această concluzie uimitoare, după ce au analizat activitățile zilnice a 430.000 de persoane. Studiul arată că cei care fac sport în mod regulat sunt predispuși la un somn de șapte-opt ore pe noapte. Dar știai asta deja, nu-i așa?



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here