Dăruiește și vei primi

0
754

Adaptare de Oana Popa. Ilustrație: Steve Sanford.

Când îi faci masaj jumătății tale, nu te grăbi. Acesta e mesajul transmis de Susan Findlay, director al North London School of Sports Massage. „Folosește podul palmei pentru a executa o mișcare continuă și a masa mușchiul pe toată lungimea sa.“

1 / Pregătește terenul

Roag-o să se dezbrace și să se întindă cu fața în jos pe un prosop sau un pat tare. Admir-o , apoi micșorează intensitatea luminii. Toarnă ulei în palme și freacă-le pentru a-l încălzi. Ne place uleiul Green Rose de la Sabon
(59 de lei, sabon.ro).

2 / Fii blând

Începe de la umeri și continuă cu mușchii de la baza gâtului, apoi coboară pe fiecare braț în parte. Ciupește-o ușor cu degetele, strânge și frământă-i pielea. Dacă tresare, ia-o mai ușor, până va fi complet relaxată.

3 / Nu te opri

Întoarce-te la gât și coboară spre zona lombară, cu mișcări line, circulare, în sensul acelor de ceasornic, ca și pe brațe, însă, de data aceasta, folosește-ți podul palmelor pentru a acoperi zone mai mari, de o parte și de alta a coloanei vertebrale.

4 / Alege un final fericit

Folo-seș-te-ți palmele pentru a-i masa zona lombară. Totul ar trebui să dureze circa 45 de minute. Dacă ai noroc, poți intra în prelungiri. Nu te îngrijora dacă devii excitat. Îngrijorează-te dacă ea nu este. Muzica de relaxare și lumânările sunt opționale.

 

Alte lucruri utile…

 

Sauna cu infraroșu

O experiență obișnuită la saună este ca și cum te‑ai relaxa într-un cuptor preîncălzit la 85°C. Varianta cu infraroșu este mai bună: e ca și cum te‑ai afla într-un cuptor cu microunde. Radiațiile de joasă intensitate te încălzesc pe dinăuntru, pătrunzând trei-patru centimetri sub piele, în timp ce temperatura ambientală ajunge la 60°C. În ciuda zvonurilor pe care probabil le-ai auzit, sauna cu infraroșu nu este periculoasă. Dimpotrivă, este vindecătoare. „Îți accelerează metabolismul și poate stimula vindecarea și regenerarea celulară“, susține Michael Hamblin, cercetător la Wellman Center for Photo­medicine din cadrul Massachusetts General Hospital. Practic, radiațiile infraroșii te încălzesc mai profund decât sauna tradițională. Utilizarea saunei cu infraroșu poate să îmbunătățească activitatea cardiacă și să-ți influențeze dispoziția, arată cercetările.

 

30 de secunde de automotivare

„Ești înconjurat de oameni cu probleme de mobilitate care nu pot ridica o sacoșă de cumpărături sau nu pot duce o carafă de apă. În timp ce tu faci față celor mai complexe antrenamente. Ceilalți au nevoie de putere, iar tu ai destulă încât să le oferi și altora. Acesta ar trebui să fie unul din motivele pentru care te antrenezi. Poți să fii pu­ter­nic și să ridici haltere, însă adevărata putere constă în a-i ajuta pe ceilalți să se ridice. Nu folosi puterea doar la sală. Folo­sește-o și în folosul celorlalți.“ —David Jack, fondator ­Activlab din Phoenix, Arizona.

 

33%

Numărul celor care, la intrarea într-o unitate de urgență, s-au spălat pe mâini, la vederea acestei fotografii, în comparație cu 15%, fără fotografie.

 

Apasă butoanele potrivite

„Alege nucile. Toate celelalte gustări de la automat sunt pline de carbohidrați și zahăr adăugat. Nucile conțin grăsimi, fibre și proteine care te ajută să menții senzația de sațietate mai mult timp. În comparație cu celelalte opțiuni, nucile îți vor asigura o eliberare treptată a energiei, timp de mai multe ore. În plus, s-a dovedit că ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare. Nu există nuci la automat? Alege popcornul. Pentru mine, este întotdeauna varianta de rezervă, datorită conținutului bogat în fibre.“
—Mike Roussell, autorul cărții The Six Pillars of Nutrition

Articol preluat din ediția de iulie-august 2016.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here