Culcatul târziu te face să pui kilograme pe tine!

0
964
somn

Adaptare: Casa de Traduceri; Foto: Pixabay

Studiile sugerează că este mai avantajos să fii o persoană matinală!

Înclinația naturală care te face să te trezești și să te culci atunci când o faci se numește cronotip, iar cronotipul tău îți poate afecta obiceiurile alimentare, conform unui studiu recent publicat în revista Obesity.

Cercetătorii de la Academia Finlandei au descoperit că „păsările de noapte” – clasificate în raport drept „evening types” – tind să consume mai puțini macronutrienți dimineața decât persoanele matinale, iar noaptea consumă mai mult zahăr și grăsimi decât cei care se trezesc devreme.

Pe scurt: oamenii cu cronotipuri înclinate spre dimineață – adică cei care se trezesc și se culcă devreme – tind să facă alegeri mai sănătoase de-a lungul zilei.

Așa că nu mai apăsa butonul de snooze – altfel, vei avea șanse mai mari să devii obez.

În weekenduri, diferențele între alegerile alimentare ale celor două tipuri de oameni sunt și mai accentuate, deoarece „păsările de noapte” consumă și mai multe grăsimi decât persoanele matinale și tind să mănânce mai des și la ore mai neregulate.

Rezultatele studiului susțin ipoteza că structurile societale – programele de lucru, navetele, orele la care se ia masa etc. – îi favorizează pe cei care se trezesc devreme. Dacă ai o rutină pe care îți place să o urmezi atunci când te trezești, structura unei zi obișnuite de lucru te va ajuta în acest sens, pe când cei cărora le place să se culce târziu au parte de mai multe obstacole în rutina lor de zi cu zi, ajungând să aibă mai puțin control asupra alegerilor lor.

Pot „păsările de noapte” să-și schimbe propriile tendințe instinctive? „Da, e posibil”, a declarat, pentru New York Times, autorul principal Mirkka Maukonen, din cadrul Institutului Național de Sănătate Publică din Finlanda. „Conștientizarea propriului cronotip poate încuraja acordarea unei atenții deosebite alegerilor ceva mai sănătoase din punct de vedere al stilului.”

Drept urmare, soluția ar putea fi ca „păsările de noapte” să integreze o structură în activitățile lor nocturne.

Ai putea să încerci să programezi un antrenament la sală sau o sesiune de alergare după ce pleci de la birou sau să stabilești o anumită oră la care să iei cina în fiecare seară și să-ți prepari mâncarea din timp.

Alternativa e să te forțezi să te trezești în fiecare zi la 6 dimineața, dar cine vrea să facă asta?



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here