Consecințele unei gurmanderii ridicole

0
531

Adaptare de Oana Popa. Foto: Levi Brown.

Un bărbat activ poate consuma, în medie, 2.600 până la 2.800 de calorii pe zi, potrivit recomandărilor specialiștilor. Ce credeți că s-a întâmplat când, timp de o săptămână, subiecții au consumat peste dublul aportului caloric admis, fără să facă efort fizic? Rezultatele sunt înfricoșătoare, arată un studiu publicat în Science Translational Medicine. 

1/ Creștere în greutate

Subiecții au luat în greutate, în medie, 3,6 kilograme, reprezentând aproape în întregime grăsime! Desigur, nu e nevoie să înfuleci în exces ca să te îngrași. „Dacă, în mod constant, ai un aport caloric cu 10% mai mare decât ai nevoie, înseamnă că mănânci prea mult“, spune dr. Marie Spano, nutriționist sportiv.

2/ Risc de diabet

După două zile, toți subiecții au dezvoltat rezistență la insulină, un precursor al diabetului. Organismele lor nu puteau procesa eficient insulina, ceea ce a dus la creșterea nivelului de glucoză din sânge. Aceasta nu mai ajungea la celule pentru a fi stocată sau transformată în energie.

3/ Inflamații

Analizele de urină au arătat markeri de stres oxidativ – prea mulți radicali liberi care cauzează inflamații și degradare celulară. „Acești markeri au valori ridicate atunci când corpul tău e nevoit să proceseze calorii în plus“, spune coautorul studiului, dr. Salim Merali. —Marygrace Taylor

 

E bine să ridici greutăți?

Să ridici obiecte grele deasupra capului îți poate da un sentiment de satisfacție primară, însă acest obicei îți poate afecta umerii și zona lombară, dacă nu ești în cea mai bună formă.

Problemele de mobilitate duc la degradarea formei fizice, ceea ce îți poate da dureri articulare,, spun specia­liștii britanici. Fă acest test rapid pentru a-ți verifica abilitățile, înainte de a ridica greu­tăți. Stai drept, cu brațele pe lângă corp și picioarele ușor depărtate, la nivelul șoldurilor. Apoi, ridică brațele în același timp, ținând spatele drept, coatele întinse, palmele orientate către interior și bra­țele în dreptul urechilor (ca în desen).

Dacă nu poți face corect exer­ci­țiul, fă stretching înainte de antrena­­­­me­nte. Până îți recapeți forma, înlocuiește exercițiile ce constau în ridicarea de greutăți deasupra capului cu variante de ridicări în unghiuri mai puțin riscante. Acestea te vor ajuta să devii mai puternic, fără pericol de accidentare. Pe măsură ce te antrenezi, forma ta fizică se va îmbunătăți și vei putea reveni la ridicarea de greutăți deasupra capului.

Articol preluat din ediția de aprilie 2016.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here