Cele mai bune gustări când mergi la drum lung

0
1206
gustări

Dacă încă nu ai ieșit complet din atmosfera de vacanță și plănuiești în continuare cel puțin câteva weekend-uri la munte, ar trebui să știi și care sunt cele mai bune gustări pe care să le iei în bagaj!

Înlocuiește chipsurile din comerț și bomboanele cu aceste alternative sănătoase și potrivite pentru drumurile cu mașina.

Fast food-ul și mâncarea de benzinărie sunt deja tradiții în dieta călătorului. Dar doar pentru că ai nevoie de ceva ușor de transportat și de mâncat nu înseamnă că trebuie să-ți bulversezi tot regimul de viață sănătos.

Ai grijă la siluetă și potolește-ți stomacul pentru câteva ore de condus cu aceste gustări hrănitoare și ușor de consumat.

Batoane de mozzarella și felii de măr

Cea mai bună gustare de drum lung include proteine sățioase, o cantitate mică de grăsimi sănătoase și carbohidrați complecși pentru a-ți liniști foamea și a-ți păstra ridicat nivelul de energie, spune Jennifer Koslo, Ph.D., R.D., expert în nutriție sportivă și fondatorul Koslo Nutrition Solutions.

Combinația dintre mozzarella și măr îndeplinește exact aceste trei condiții.

Pastramă de vită uscată

“Proteina este cel mai sățios nutrient”, spune Koslo. În timp ce magazinele obișnuite au pastramă plină de conservați și sodiu, la cele naturiste sau la băcăniile organice găsești alternative sănătoase, cu mai puține ingrediente.

Pastrama uscată nu-ți crește nivelul de insulină, cel care-i spune organismului tău să stocheze grăsime, explică Jeff Volek, Ph.D., R.D.

Felii de morcovi sau struguri

O mare parte din pofta de ronțăit la volan e indusă de plictiseală – mai mult un mod de trecere a timpului decât nevoia reală de a mânca. Ambele variante îți permit să-ți ții gura ocupată kilometru după kilometru fără sentimentul de vinovăție și fără ajutorul vreunui tacâm, spune Stephanie Maxson, M.S., R.D., medic nutriționist la University of Texas’s MD Anderson Cancer Center.

Bonus: Zgomotul făcut când muști din morcovi și îi mesteci te va ține treaz și alert, spune Maxson.

Humusul și feliile de ardei gras

În plus față de proteine, Koslo spune că humusul este o sursă bună de vitamine B ca acidul folic, demonstrat că previne cancerul de prostată.

Ardeiul conține o mulțime de fibre solubile care ajută digestia, împreună cu fitonutrienții de care corpul tău are nevoie, dar de care probabil nu are parte suficient.

Popcorn

Doar să nu alegi popcornul preambalat sau la microunde, care e plin de chimicale. Boabele simple care pocnesc la căldură sunt o sursă importantă de fibre pentru digestie, antioxidanți și carbohidrați complecși, care oferă energie, spune Maxson.

Iaurt grecesc cu nuci sau fructe

Un adevărat rezervor de proteine, iaurtul grecesc îți va da senzația de sațietate până la următoarea masă, spune Koslo. Nucile sau fructele îți oferă energie, fibre și nutrienți sănătoși.

Ouă fierte și biscuiți sărați integrali

Ușor de manevrat și de mâncat la volan, ouăle fierte tari sunt pline de proteine care-ți taie foamea.

Combină-le cu carbohidrați complecși și nutrienți din biscuiți integrali sărați și te vei simți sătul și energizat pentru ore în șir.

Sandwich cu unt de arahide

În timp ce gemul care se adaugă de obicei nu oferă nimic mai mult decât zahăr, untul de arahide este o sursă sănătoasă de proteine și grăsimi, un combo ideal pentru a te simți sătul, spune Koslo.

Folosește pâine integrală pentru a te bucura de toate beneficiile carbohidraților complecși.

Semințe de floarea soarelui

Majoritatea semințelor sunt o sursă bună de grăsimi sănătoase, spune Maxson. Semințele de floarea soarelui conțin mulți nutrienți buni pentru sănătatea inimii, cum ar fi magneziul.

Batoanele proteice

Majoritatea abundă în zahăr. Însă dacă te trezești prins într-un drum lung fără nimic de mâncare, uită-te într-un magazin de proximitate după variante cu cât mai puține ingrediente – mai ales nuci, semințe și fructe, ne sfătuiește Maxson.

Evită batoanele cu proteină izolată de soia, un ingredient cu efecte alarmante asupra sănătății.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here